چند روز پس از مرگ دردناک زن جوان ایرانی و دختربچه ۲ ساله‌اش در هلند، پیداشدن نامه‌ای در نزدیکی محل حادثه، راز سرنوشت دردناک این زن جوان را فاش کرد.

راز مرگ دردناک زن ایرانی و دخترش در نامه خداحافظی

سلامت نیوز: چند روز پس از مرگ دردناک زن جوان ایرانی و دختربچه ۲ ساله‌اش در هلند، پیداشدن نامه‌ای در نزدیکی محل حادثه، راز سرنوشت دردناک این زن جوان را فاش کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در این نامه كه توسط یكی از دوستان زن جوان نوشته شده آمده است: یكشنبه هفته گذشته حادثه تلخی در شهر هورن هلند رخ داد كه مردم این شهر را شوكه كرد. زن جوانی درحالی‌كه دختربچه‌ 2‌ساله را به پشتش بسته بود وارد رودخانه ماركرمیر شد و در تصمیمی دردناك به زندگی خود و دختربچه‌اش پایان داد.

زمانی كه این حادثه رخ داد، كسی شاهد ماجرا نبود. لحظاتی از مرگ مادر و دختر می‌گذشت تا اینكه مردی نزد پلیس رفت و از ناپدید شدن همسر و دخترش خبر داد. او می‌گفت كه همسرش یك زن 30ساله ایرانی است كه از مدتی قبل با هم دچار اختلاف خانوادگی و از هم جدا شده بودند. او مدعی بود همسرش قصد داشته به ایران برگردد و به‌دلیل اینكه او اجازه بردن دخترشان را به وی نمی‌داده، بارها تهدید كرده بود خود و دخترش را از بین می‌برد و حالا هم احتمال دارد كه به تهدیدش عمل كرده باشد.

با اظهارات مرد هلندی، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از زن جوان آغاز شد. گوشی تلفن همراه او خاموش بود و بررسی‌ها نشان می‌داد كه او آخرین بار در نزدیكی رودخانه ماركرمیر دیده شده است. تیم‌های جست‌وجو وارد عمل شدند و دقایقی بعد جسد زن ایرانی و دختربچه 2ساله‌اش را از اعماق رودخانه بیرون كشیدند اما عملیات احیا فایده‌ای نداشت و آنها جانشان را از دست داده بودند.

    مهاجرت به شرط ازدواج

یك روز پس از این حادثه بود كه رسانه‌های هلندی به روایت این ماجرای دراماتیك پرداختند. آنها نوشتند كه این زن ایرانی، 3سال پیش به هلند مهاجرت كرده و برای اینكه بتواند اقامت بگیرد، با یك مرد هلندی ازدواج كرده بود. اما در نهایت، ازدواج آنها به طلاق منجر شده و زن جوان سعی كرده به ایران برگردد اما چون شوهرش اجازه نمی‌داد كه دخترشان را با خودش ببرد، دست به‌خودكشی زده است.

    نامه خداحافظی

در حالی كه مرگ دردناك مادر و دختر، مردم شهر هورن را شوكه كرده بود، چند روز پیش از حادثه، خبرنگار یكی از رسانه‌های محلی در نزدیكی جایی كه زن جوان دست به‌خودكشی زده بود، نامه‌ای پیدا كرد كه سرگذشت تلخ زن جوان را فاش كرد. این نامه را یكی از دوستان زن ایرانی كه در هلند نام رز را برای خود انتخاب كرده بود، برای خداحافظی از او نوشته و در محل حادثه رها كرده بود. بخشی از متن نامه كه در سایت این رسانه محلی بازنشر شده از این قرار است: «روز شنبه پیام‌هایت را گرفتم. از من خداحافظی كرده بودی.

همان لحظه با تو تماس گرفتم اما پاسخی ندادی. روز بعد متوجه شدم چه اتفاقی افتاده است. متأسفم كه در آن لحظه كه به من نیاز داشتی نتوانستم كمكت كنم. تو بهترین دوستی بودی كه در تمام زندگی‌ام داشتم. در این نامه تلاش كردم تا داستان تو را بازگو كنم و وضعیتی كه تو را به این تصمیم وادار كرد شرح دهم. از زمانی كه تو را می‌شناختم، همیشه درگیر مشكلات فراوانی بودی. توسط همسرت به هلند آمده بودی و درحالی‌كه شما به تازگی صاحب یك دختر شده بودید، او با زن دیگری ارتباط داشت و تو را از خانه بیرون كرد.

تو از ایران آمده بودی و می‌خواستی زندگی جدیدی را به همراه خانواده‌ای جدید در این كشور شروع كنی. در نگاه تو، همسرت صاحب همه‌‌چیز بود. در كشورش زندگی می‌كرد، خانواده‌اش را داشت، دوستانش در كنارش بودند، درآمد خوبی داشت و صاحب یك خانه بود اما تو هر روز باید در یك كارخانه به سختی كار می‌كردی تا بتوانی هزینه اجاره و مخارج زندگی‌ات را پس از جدایی بپردازی. این تنها كاری بود كه تو به‌عنوان یك خارجی می‌توانستی انجام دهی. درحالی‌كه این حق را داشتی كه از طرف همسرت حمایت شوی، هیچ پولی از او دریافت نكردی.

تو حتی برای خودت خانه‌ای نداشتی و مجبور شدی اتاقی اجاره كنی. بزرگ‌ترین آرزویت بازگشت به ایران همراه دخترت بود؛ تا جایی كه خانه‌ات بود و خانواده تو در آنجا زندگی می‌كرد. مدت‌ها برای بازگشت در حال برنامه‌ریزی بودی، اما این كار امكان‌پذیر نبود. گذرنامه دخترت نزد همسرت بود و با انجام این كار بدون اجازه او، به كودك‌ربایی متهم می‌شدی. جرأت انجام این كار را نداشتی چون می‌دانستی بالاخره پیدا خواهید شد.

پس از جدایی در تعداد دفعات كمی كه دخترت را دیدی متوجه شدی كه او از تو بیشتر فاصله می‌گیرد. دخترت هر روز هلندی‌تر می‌شد و این برای تو دردناك بود كه نمی‌توانستی با دخترت به زبان مادری‌ات صحبت كنی. هنوز هم باور نمی‌كنم كه تو این كار را انجام داده‌ای. بعد از این همه تلاش، راه دیگری غیراز این پیدا نكردی و همان‌طور كه خودت گفته بودی خودت دخترت را به دنیا آورده‌ای و خودت هم او را از دنیا خواهی برد. نخواستی او را پیش كسی بگذاری كه همه آنچه را كه داشتی، از تو گرفته بود.»‌
هم‌اكنون جسد این مادر و دختر 2ساله‌اش به نام ایزابل در پزشكی قانونی است و تحقیقات تكمیلی درباره این ماجرا ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha