مادر پرستاری ایران با اشاره به تعامل ایجاد شده توسط گروهی از افراد بین پزشک و پرستار اظهار کرد: پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای تیم سلامت به مثابه اعضا یک خانواده هستند و ایجاد هرگونه تقابل بین این افراد نه تنها هیچ کمکی به حل مشکلات صنفی نخواهد کرد بلکه باعث آسیب دیدن مددجویان می‌شود.

پیشرفت حرفه‌ای پرستاری در سایه همکاری بین حرفه‌ای امکان‌پذیر است

سلامت نیوز:مادر پرستاری ایران با اشاره به تعامل ایجاد شده توسط گروهی از افراد بین پزشک و پرستار اظهار کرد: پزشکان و پرستاران و دیگر اعضای تیم سلامت به مثابه اعضا یک خانواده هستند و ایجاد هرگونه تقابل بین این افراد نه تنها هیچ کمکی به حل مشکلات صنفی نخواهد کرد بلکه باعث آسیب دیدن مددجویان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سادات سید باقر مداح، در رابطه با مسائل مطرح شده در رابطه با تقابل بین پرستار و پزشک، گفت: در طول تاریخ پرستاری، پرستاران و پزشکان پا به پای هم و در همه عرصه‌ها در جهت خدمت به مردم فعالیت داشته‌اند و پیشرفت هر کدام از این گروه‌های حرفه‌ای وابسته به همکاری‌های بین حرفه‌ای بوده است.

وی با اشاره به وقایع تاریخی مثل انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همکاری بین دو حرفه را در این مقاطع بی‌نظیر خواند و گفت: در زمان‌های بحران پرستاران و پزشکان دوش به دوش هم خدمت‌رسانی کرده‌اند و بسیاری از مواقع بنا به ضرورت وظایف یکدیگر را انجام می‌دادند.

این استاد پرستاری ایجاد تقابل بین حرفه‌ای را در جهت تأمین منافع پرستاران نه تنها مفید ندانست بلکه آن را مانعی در برابر توسعه حرفه‌ای پرستاران و کیفیت خدمات به مردم خواند و افزود: ما زمانی می‌توانیم در توسعه حرفه‌ای پرستاری موفق باشیم که پایه‌‌های علمی خود را ارتقاء دهیم و مردم از خدمات ما راضی باشند و در عین حال بتوانیم رابطه موثر و مفیدی با دیگر گروه‌ها از جمله پزشکان داشته باشیم.

وی همچنین احترام به استقلال حرفه‌ای، توجه به ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه پرستاری و ایجاد عدالت در تمام سطوح نظام سلامت را از جمله انتظارات پرستاران از دیگر گروه‌ها برشمرد و گفت: هرچند در این زمینه اقدامات زیادی انجام شده ولی هنوز راه زیادی باقی مانده است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha