رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به آغاز تحقیقات آزمایشگاهی برای تولید واکسن آنفلوآنزای نوع A در این مرکز گفت: پتانسیل تولید صنعتی واکسن آنفلوآنزای نوع A در پاستور و سایر مراکز تحقیقاتی وجود دارد و تولید آن به صورت همکاری بین بخشی انجام می گیرد.

دکتر محمدحسین مدرسی در گفتگو با مهر افزود: بنای کشور این است که این واکسن در داخل کشور تولید شود و قرار است این کار در محدوده زمانی حدود 6 ماه تا یکسال انجام شود.

وی اضافه کرد: ضرورت تولید واکسن در کشور قطعی شده است و کمیته کشوری آنفلوآنزای نوع A که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود نیز بر این موضوع تاکید داشته و تامین اعتبارات آن نیز قطعی شده است.

مدرسی در خصوص آغاز زمان تولید صنعتی واکسن خاطرنشان کرد: تولید صنعتی واکسن به صورت همکاری بین بخشی خواهد بود و مراکزی که قرار است این واکسن را تولید کنند به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.

رئیس انستیتو پاستور ایران یادآور شد: چند مرکزی که قرار است واکسن آنفلوآنزای نوع A را تولید کنند اکنون در سطح آزمایشگاهی تحقیقات خود را آغاز کرده اند و تولید صنعتی را نیز با توجه به پتانسیل خود ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: انستیتو پاستور ایران پتانسیل تولید صنعتی واکسن آنفلوآنزای نوع A را دارد.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت تا نیمه اول آذر ماه سال جاری 140 شهروند ایرانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha