مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت از تصویب ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی با هدف نهادینه شدن آموزه‌های طب سنتی خبر داد.

ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی تصویب شد

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت از تصویب ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی با هدف نهادینه شدن آموزه‌های طب سنتی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمود خدادوست در نشست شورای عالی برنامه‌ریزی با اشاره بر عزم جدی و رویکرد حمایتی وزیر بهداشت از طب سنتی ایرانی در مورد مهمترین مصوبات این نشست، گفت: پیگیری جدی تحت پوشش بیمه قرارگرفتن ویزیت و خدمات طب سنتی از دبیرخانه شورای عالی بیمه مورد تاکید قرار گرفت.

خدادوست خاطرنشان کرد: در این نشست مقرر شد، تعهدات قانونی فارغ التحصیلان طب سنتی به حداقل ممکن تعدیل شود و در جلسه مشترکی با حضور معاون کل وزارت بهداشت، معاونت آموزشی و مدیرکل محترم طب سنتی موضوع نهایی شود.

وی در ادامه افزود: ورود پایلوت آموزه های طب ایرانی در شبکه بهداشت و درمان و آموزش بهورزان مورد تصویب قرارگرفت و مقرر شد این طرح با آموزش بهورزان 10 دانشگاه منتخب وارد فاز عملیاتی شود.

خدادوست لزوم نهادینه شدن آموزه‌های حفظ تندرستی و ارتقا سلامت درحوزه طب سنتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اساس طب سنتی ایرانی - اسلامی بر ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری هاست به همین منظور اضافه شدن دو واحد درسی تحت عنوان آشنایی با مبانی طب سنتی در همه رشته های علوم پزشکی به صورت اجباری مورد تصویب قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تسریع در ابلاغ آیین نامه « تعیین محدوده فعالیت پزشکان و ارائه دهندگان خدمات طب سنتی کشور» از سوی معاونت درمان مورد تاکید قرار گرفت چرا که طب سنتی ایرانی - اسلامی ظرفیت بسیار بزرگی برای ارائه خدمات سلامت دارد. توجه و استفاده عاقلانه از آن می تواند بسیاری از چالش های امروز سلامت مردم را بر طرف کند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه یکی از بندهای سیاست های کلی سلامت، طب سنتی است، افزود: وزارت بهداشت 11 راهبرد و 34 سیاست اجرایی برای گسترش این طب مبتنی بر شاخص های دقیق تدوین کرده و در چشم انداز هم پیش بینی شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha