نماینده مردم فسا درمجلس دهم با اشاره به ورشکستگی بیمه ها درحال حاضر، گفت: بدهی بیمه ها به مراکز درمانی پاشنه آشیل طرح تحول سلامت است.

بیمه ها درمرز ورشکستگی؛ دولت وارد عمل شود

سلامت نیوز:نماینده مردم فسا درمجلس دهم با اشاره به ورشکستگی بیمه ها درحال حاضر، گفت: بدهی بیمه ها به مراکز درمانی پاشنه آشیل طرح تحول سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمد جواد جمالی درخصوص بدهی 8 هزار میلیارد تومانی بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها، گفت: پاشنه آشیل طرح تحول سلامت بدهی بیمه ها به بیمارستان ها است، درحال حاضر نزدیک به 41 میلیون نفر بیمه تامین اجتماعی، 5 میلیون نفر بیمه نیروهای مسلح و به همین میزان هم مردم بیمه کشوری هستند؛ البته دراین میان بخشی هم بیمه روستایی و عشایر می باشند.

نماینده مردم فسا درمجلس دهم با اشاره به اینکه افراد بدون بیمه درکشور زیر 10 درصد هستند، افزود: به دلیل آنکه مراکز درمانی بیشتر دولتی هستند به ناچار باید با همه بیمه ها عقد قرارداد داشته باشند، بنابراین اگر بیمه ها نتوانند به موقع بدهی خود به مراکز درمانی را پرداخت کنند، درنهایت مردم دچار آسیب و ضرر می شوند؛ ازاین رو دولت باید هرچه سریعتر به چالاک سازی بیمه ها روی آورد.

وی با اشاره به اینکه بیمه ها درکل دنیا صنعتی مجزا هستند، تصریح کرد: بیمه ها به طورحتم باید سوددهی داشته باشند، اما متاسفانه بیمه ها درایران به دلیل مشکلات و مسائل بسیار زیان ده و وصل به دولت هستند؛ بنابراین اگر مشکلات بیمه ها درطی ماه های آینده حل نشود مشکلات جدی بخش بهداشت و درمان را تهدید می کند.

جمالی با انتقاد از وجود مشکل و کشمکش میان وزارتخانه های بهداشت و تعاون درخصوص تجمیع بیمه ها، گفت: به طورقطع این موضوع برای یکبارباید تعیین تکلیف شود، البته مصوبه مجلس درقانون برنامه پنجم توسعه به تجمیع بیمه ها تاکید دارد اما تا کنون این مسئله اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بیمه ها منابع لازم برای پرداخت بدهی خود به مراکز درمانی را ندارند، افزود: متاسفانه درحال حاضر بیمه ها ورشکسته هستند، بنابراین با توجه به ارتباط مستقیم سلامت با امنیت و رضایتمندی مردم درجامعه باید مشکلات بخش بهداشت و درمان را به صورت اورژانسی درمدت زمان کوتاه حل کرد.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه مطالبات مراکز دارویی و درمانی از بیمه‌ها بسیار زیاد بوده و این طلب حدود 8 هزار میلیارد تومان است، گفت: البته داروخانه‌ها نسبت به مراکز درمانی وضع بهتری دارند و حدود 3 ماه پرداخت‌هایشان جلوتر افتاده اما به طور کلی حدود 10 ماه است که شرکت‌های بیمه‌گر طلب خود را نداده‌اند و این شرایط را خطرناک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha