شركت شیر پگاه خوزستان همایش نقش شیر وفراورده های لبنی در تغذیه دانش آموزان وخانواده ها را در شهرستان شوش و اهواز برگزار كرد.

شیر پگاه دو همایش برای کاهش مصرف شیر فله‌ای برگزار کرد
به گزارش  روابط عمومی شیر پگاه خوزستان ،مهندس اسدیان مدیر عامل شركت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان هدف از برگزاری این همایش را كاهش مصرف شیر فله وافزایش سرانه مصرف شیر پاستوریزه وهمچنین اهمیت شیر و فراورده های آن در تغذیه دانش آموزان وخانواده ها عنوان كرد و افزود:

شیر پگاه به عنوان حامی سلامت وكمك به سلامت افراد جامعه ،رسالت خود را با تولید محصولات بهداشتی به انجام رسانده است.

وی خواستار بهداشت وسلامتی بیشتر در جامعه شد وگفت : میزان امیدبه زندگی درچنین جامعه ای  بیشتر واز سلامتی به عنوان یك سرمایه ویك آینده سالم نام برد.

مهندس اسدیان اصلاح الگوی مصرف شیر وفراورده های آن را گامی اساسی عنوان كرد ودر ادامه گفت : میزان مصرف سرانه شیر وفراورده های آن در هر جامعه ای یكی از معیارهای پیشرفت فرهنگی آن جامعه محسوب میشود.

معاونت آموزش وپرورش شهرستان شوش، آقای بریثم نیز ضمن خیر مقدم به حضار وتقدیر و تشكر از شركت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان با دادن لوح تقدیر به دكتر ثریا نواب پور پیشكسوت ومادر شیر ایران وی را به عنوان تلاشگر عرصه اصلاح مصرف تغذیه در ایران معرفی كرد.

دكتر نواب پور میزان مصرف سرانه شیر وفراورده های آن در كشور را حدود 90 تا 100 كیلوگرم اعلام  و این میزان در استان را حدود 68 تا 70 كیلوگرم دانست .

این در حالی است كه مصرف سرانه شیر و فراورده های آن در كشور های اروپای غربی را 350 كیلو گرم تا 450 كیلوگرم در سال با نوسان اعلام كرد .

این پیشكسوت شیر ایران نیاز هر فرد به شیر و فراورده های آن را در سال  156 كیلوگرم و حد مطلوب آن را 300 كیلوگرم ومیزان ایده ال آن را 450 كیلوگرم  اعلام نمود .

وی افزود : شیر مهمترین منبع تامین كلسیم و پروتئین مورد نیاز بدن میباشد كه كمبود آن یكی از دلایل عمده بروز پوكی استخوان به خصوص در خانم های ایرانی محسوب می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha