وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی جرایم کارفرمایان خوش حساب با تشخیص سازمان تأمین اجتماعی بخشوده می شود.

افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی جرایم کارفرمایان خوش حساب با تشخیص سازمان تأمین اجتماعی بخشوده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، در پی پیشنهاد وزارت تعاون، کار  ورفاه اجتماعی و تصویب در جلسه دیشب هیأت وزیران، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی امسال برای تمامی سطوح 14 درصد افزایش می‌یابد.


علی ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال گذشته 712 هزار تومان بود که با افـــزایش 14 درصدی، این مبلغ امسال به 812 هزار تومان رسید.
وی افزود: افزایش حقوق امسال مستمری‌بگیران و بازنشستـــــگان 2 درصد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی است.
ربیعی اظهار داشت : 2 میلیون و 800 هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر حقوق جدید خود را با 14 درصد افزایش از بیستم خردادماه سال جاری دریافت خواهند کرد.
وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان مربوط به ماه فروردین همزمان با حقوق تیرماه و مابه‌التفاوت مربوط به اردیبهشت ماه نیز همزمان با حقوق مردادماه به حساب بانکی مستمری‌بگیران و بازنشستگان واریز خواهد شد. وی ادامه داد منابع مالی مورد نیاز برای افزایش حقوق بازنشستگان تأمین شده است و از روز پنجشنبه همین هفته بیستم خرداد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اجرایی می‌شود.
دکتر ربیعی با اشاره به دیگر مصوبات روز یکشنبه هیأت وزیران گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مصوبه ای در هیأت دولت گذرانده شد که جرایم کارفرمایان خوش حساب با تشخیص سازمان تأمین اجتماعی مورد بخشودگی قرار گیرد. شرایط و آئین اجرایی آن متعاقباً از سوی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ خواهد شد.
گفتنی است پیش از این نیز بنابر اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال ٩٥  تعیین شده بود و به منظور کمک به تأمین معیشت این قشر امسال مبلغ ٣٨ هزار و ٥٠٠ تومان سرانه ماهانه خانوار بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای تهیه خوار و بار (بن) درنظر گرفته شده است.
همچنین ماهانه مبلغ ١٦ هزار و ٥٠٠ تومان بابت کمک‌هزینه مسکن به کلیه پرونده‌های مستمری در سال جاری پرداخت خواهد شد.
 بر‌اساس بند «و» تبصره یک امور بیمه‌ای سازمان در سال ٩٥ حق سنوات مازاد بر ٢٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه مستمری‌بگیران از ابتدای سال دوم برقراری مستمری به میزان ٥٠٠ تومان با رعایت مفاد مندرج در بخشنامه ٢٨ مستمری‌ها قابل پرداخت خواهد بود.
 لازم به توضیح است بر‌اساس محاسبات صورت گرفته کمک‌هزینه عائله‌مندی مستمری‌بگیران و بازنشستگان به طور میانگین ٣٤ هزار و ٩٩٨ تومان تعیین شده که در فیش حقوقی آنان اعمال خواهد شد.
البته این کمک‌هزینه با توجه به سنوات بیمه‌پردازی برای هر یک از مسمتری‌بگیران و بازنشستگان بین ٣٨ تا ٦٠ هزار تومان متغیر خواهد بود.
همچنین ماهانه کمک‌ هزینه همسر متکفل فرزند به ١٧ هزار و ٤٩٩ تومان و کمک هزینه‌های اولاد به ٧ هزار و ٦٨ تومان افزایش یافته است که این مبالغ در فیش جدید حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اعمال می‌‌شود. ضمناً به ازای هر فرزند مبلغ ٢ هزار تومان کمک‌هزینه اولاد افزایش خواهد یافت.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسی ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    1 0
    واقعا تاسف باره که بعضی ها شدن نماینده ی ما در تصویب قوانین و مشکلات مردم که هیچ بویی از انسانیت نبردن.آقا مگه قرار نبود مستمری بگیر هایی که زیر ۱۵۰۰۰۰۰هزار تومان بیست درصد افزایش حقوق داشته باشن.آقای وزیر شما اگه یه لحظه خودتو میزاشتی جای ما که حقوق بازنشستگی کفاف سه روزمونم نمیشه تو این گرونیا و مشکلات این قانونو نمیزاشتی.متاسفانه مسولین از جنس مردم نیستن که دلسوزانه قانون تصویب کنن.