پسری نوجوان كه متهم است ستایش، دختر شش ساله افغان را پس از تعرض به قتل رسانده است، در دومین جلسه تحقیق در دادگاه كیفری استان تهران كه غیرعلنی برگزار شد، منكر ارتكاب به تعرض شد. او در حالی این اتهام را رد كرده است كه پیش از این در جلسات بازپرسی به آن اعتراف و جزییاتش را بیان كرده بود.

قاتل ستایش تعرض را رد كرد

سلامت نیوز: پسری نوجوان كه متهم است ستایش، دختر شش ساله افغان را پس از تعرض به قتل رسانده است، در دومین جلسه تحقیق در دادگاه كیفری استان تهران كه غیرعلنی برگزار شد، منكر ارتكاب به تعرض شد. او در حالی این اتهام را رد كرده است كه پیش از این در جلسات بازپرسی به آن اعتراف و جزییاتش را بیان كرده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، عسگر قاسمی آقباش، یكی از دو وكیل اولیای دم (خانواده ستایش) با تاكید بر غیرعلنی بودن جلسه صبح دیروز در شعبه هفتم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی خازنی، گفت: «قضات دادگاه در این جلسه، اتهام عمل منافی عفت (تعرض) را به متهم تفهیم كردند اما او با امتناع از پذیرش این جرم، منكر انجام آن شد. پس از او نیز وكیلش دفاعیات خود را در این زمینه بیان كرد.»

قاسمی با اشاره به ادامه قرار بازداشت موقت برای متهم و انتقال دوباره او به كانون اصلاح و تربیت از تكمیل تحقیقات درباره اتهام عمل منافی عفت خبر داد و گفت: «من و آقای عزیزمحمدی به عنوان وكلای اولیای دم در جلسه دیروز دادگاه، مطالبی در جهت اثبات ادعای خود (وقوع تعرض) مطرح كردیم كه قضات در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهند كرد.» براساس آنچه تاكنون از محتویات پرونده رسانه‌ای شده، در كیفرخواست صادره از سوی دادستانی، متهم ١٧ ساله به سه اتهام تعرض، قتل و جنایت بر میت با ریختن اسید متهم شده است.


برگزاری جلسه تحقیق از متهم در حالی است كه پیش از این، پدر ستایش، خواسته خود را «قصاص» اعلام كرده و گفت: «می‌خواهم بدانم چرا متهم با دختر من آن كار را انجام داد. من ٢٥ سال است در ایران زندگی می‌كنم. خواهرهای متهم چند بار برای صحبت با ما آمدند اما من راه‌شان ندادم. بدتر از قصاص باید سر متهم بیاید.»


متهم ٢٢ فروردین امسال ستایش، دختر شش‌ساله افغان را به اتاقش در طبقه دوم خانه‌شان كشاند، مورد تعرض قرار داد، با چاقو به قتل رساند و جسدش را با اسید تخریب كرد. او پیش از این در بازپرسی‌ها با اعتراف به تعرض، قتل و سوزاندن جسد با اسید گفته بود: «آن روز ستایش برای بازی با خواهرزاده‌ام به خانه ما آمده بود. وقتی خواهر و خواهرزاده‌ام رفتند، ستایش در خانه تنها ماند. من مشروب خورده بودم و مست بودم. سراغش رفتم و او را مورد آزار و اذیت قرار دادم. پس از آن با چاقو او را كشتم و جسدش را در یك جعبه موسیقی گذاشتم و رویش اسید پاشیدم تا از بین برود اما این اتفاق نیفتاد.» او پس از ناكامی در از بین بردن جسد، با بهانه خراب بودن كولر اتاق، یكی از دوستانش را به محل كشاند اما او با دیدن جسد، موضوع را برای پدرش تعریف كرد و سرانجام، یك روز پس از حادثه، پدر متهم با اطلاع از ماجرا، پسرش را به پلیس ورامین تحویل داد.


هنوز زمان تحقیق و رسیدگی به سایر جرایم متهم (قتل و جنایت بر میت) مشخص نشده است اما انتظار می‌رود به دلیل رسیدگی خارج از نوبت به پرونده، در آینده نزدیك، جلسه رسیدگی به این جرایم نیز در شعبه هفتم دادگاه كیفری استان تهران برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha