شاید فکر کنید که بدن خود را به خوبی می‌شناسید اما یک پزشک متبحر، می تواند با مشاهده ظاهر شما علایم خطری را تشخیص دهد که شما اصلا از آن آگاه نبودید؛ اما چه نوع علایمی؟

سلامت نیوز: شاید فکر کنید که بدن خود را به خوبی می‌شناسید اما یک پزشک متبحر، می تواند با مشاهده ظاهر شما علایم خطری را  تشخیص دهد که شما اصلا از آن آگاه نبودید؛ اما چه نوع علایمی؟


*اثر رنگ آبی روی لب‌ها:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این‌علامت نرسیدن اکسیژن به خون است و قلب به‌طور درست عمل نمی‌کند.برخی افراد که لب‌های کبودی دارند، شاید دچار بیماری قلبی باشند که باعث گردش خون ضعیف می شود.نرسیدن اکسیژن به خون به دلیل درست عمل نکردن قلب، باعث می‌شود رنگ خون از قرمز روشن به تیره تغییر پیدا کند درنتیجه لب‌ها ظاهر کبودی پیدا می‌کند. قرمزی صورت  نیز می‌تواند نشانه مشکل قلبی باشد که   براثر باز نشدن دریچه میترال که در سمت چپ قلب قرار دارد به وجود می آید .به علت بالا رفتن فشارخون در سراسر بدن و کاهش پیدا کردن اکسیژن در خون در  صورت لکه‌های صورتی یا بنفش ظاهر می شود .


 *بر آمدگی زردرنگ نزدیک چشم:
با دیدن این برآمدگی متخصصان بلافاصله بیمار را برای آزمایش کلسترول ارجاع می‌دهند.ازآن جا که این بیماری علامت خاصی ندارد اغلب بیماران نمی دانند که کلسترول بالا دارند. به گزارش  نیوزویک، این برآمدگی‌ها ذخایر چربی است  .این برآمدگی‌ها که نرم و بی‌درد است، در افرادی که  در دهه چهارم و پنجم زندگی  خود به سر می برند، شایع‌تر است.نتایج یک تحقیق روی بیش از 13هزارداوطلب دانمارکی نشان داد  افرادی که این برآمدگی را دارند  به‌احتمال‌زیاد طی 10 سال دچار حمله قلبی می‌شوند یا این‌که جان خود را از دست می‌دهند.چربی بالا را می‌توان با مصرف دارو یی مانند استاتین و تغییر دادن شیوه زندگی درمان کرد.


*مالیدن انگشت سبابه و شست:
این حرکت یکی از ویژگی‌های بیماری پارکینسون است.شاید به نظر بیمار موضوع بی‌خطری به نظر بیاید اما برای یک پزشک این علامت  می تواند نشانه  خطر بیماری پارکینسون  باشد که نیاز است آزمایش‌های بیشتری انجام شود.
در بیماری پارکینسون که در افراد بالای 50 سال دیده می‌شود به مرور سال‌ها قسمت  زیادی از مغز آسیب می‌بیند.لرزش دستی که در آن‌ها دیده می‌شود، به علت آسیب دیدن  قسمتی از مغز است که عضلات  را کنترل  می کند.لرزش دست هنگام استراحت، علامت دیگر این دسته از بیماران است که پزشک متوجه آن می‌شود.


*کلفت شدن صدا:
صدای  نامشخص یا کندی در صحبت کردن می‌تواند از علایم  کم‌کاری تیروئید  باشد.تغییر یا اختلال در صدابر اثر نبود هورمون‌های تیروکسین است که از طریق غدد تیروئید تولید می‌شود. این امر باعث ضخیم شدن تارهای صوتی و پایین آمدن فرکانس صدا می‌شود.کم‌کاری تیروئید نوعی بیماری خود ایمنی است .سیستم ایمنی بدن به غدد تیروئید حمله‌ور‌می شود و اغلب در زنان بین دهه چهارم و پنجم زندگی دیده می‌شود.کم‌کاری تیروئید را می‌توان با مصرف قرص‌های روزانه جایگزین هورمون درمان کرد.سرطان تیروئید شناسایی نشده می‌تواند روی صدا تأثیر بگذارد. این بیماری با از بین بردن عصب‌ها  به فلجی یک‌طرفه حنجره منجر  می شود به طوری که تنها یک‌طرف تار صوتی قابل حرکت است.


*افتادگی ناگهانی پشت پلک:
افتادگی پشت پلک ممکن است  به‌قدری نامحسوس باشد که خود فرد هم متوجه آن نشود. این مشکل از علایم سندروم هورنر است.در این بیماری عصب‌های پلک چشم آسیب می‌بیند. همچنین می‌تواند به دلیل سرطان ریه باشد.علایم زمانی شروع می‌شود که تومور روی گروهی از اعصاب که روی چشم تأثیر می‌گذارد، فشار وارد می کند.این بیماری تنها روی یک‌چشم تأثیر می‌گذارد.


*باز کردن دست‌ها روی سینه:
برخی از انواع دردها نشانه مشکل قلبی است بدون این‌که خود بیمار متوجه آن باشد. در این زمینه نحوه نشان دادن درد برای پزشک اهمیت دارد. باز کردن دست‌ها نشانه تنگی نفس است که در آن قسمت حس می‌شود.اما اگر بیمار به یک قسمت از سینه یا شکم اشاره کند این علامت اسید معده یا مشکل هاضمه را نشان می‌دهد.اغلب، درد در وسط سینه حس می‌شود اما در شانه‌ها،کمر،گردن،فک یا دست پخش می‌شود.برای همین است که اغلب بیماران هنگام نشان دادن مشکل، دست‌های خود را روی سینه‌باز می‌کنند.


*نگاه نکردن به چهره پزشک:
این حالت می‌تواند نشانه افسردگی باشد. ممکن است بیمار ناخودآگاه احساس شرمندگی کند که دچار  افسردگی است؛ بنابراین سعی می‌کند به چشم‌پزشک نگاه نکند.علایم دیگر افسردگی ،از کوره در رفتن یا گریه کردن هنگام مراجعه به پزشک است.افسردگی میزان  تعادل هورمون‌ها را  به هم می‌ریزد درنتیجه فرد واکنش نشان می دهد و گریه می کند یا احساس خشم و ناراحتی دارد .


*نشستن در یک سمت صندلی:
نشستن بیمار در یک سمت درحالی‌که پاهای وی به سمت لبه صندلی است می‌تواند علامت  خطر تومور مغزی  تشخیص داده نشده، باشد.برخی تومورها می‌تواند روی قدرت بینایی و زاویه دید بیمار تأثیر بگذارد.فرد به‌طور ناخودآگاه طرز نشستن  خود را مرتب تنظیم می‌کند تا بتواند دیدبهتری داشته باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha