جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 185710

کارشناس تحقیقات و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده گرد وخاک که از صبح جمعه بر فضای این استان حاکم شده است تا اواسط فردا ادامه دارد.

سلامت نیوز: کارشناس تحقیقات و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: پدیده گرد وخاک که از صبح جمعه بر فضای این استان حاکم شده است تا اواسط فردا ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،پیام مساعدی  افزود: تصویرهای ماهواره ای هواشناسی بیانگر تشکیل توده ثانویه گرد و خاک در کشور عراق و تداوم این پدیده در استان بوشهر است.


وی یادآور شد: با توجه به شدت آلودگی هوا توصیه می شود سالمندان و بیماران قلبی و ریوی از تردد غیرضروری خودداری کنند.


کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی تمهیدات لازم در زمینه ایمنی ترددهای جاده ای و دریایی مد نظر قرار گیرد.
مساعدی با بیان این که بررسی نقشه ها بیانگر آرامش بین جو و دریا طی امروز و فرداست، گفت: تا 24 ساعت آینده آسمان استان صاف و نیمه ابری در برخی نقاط همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی است.


وی افزود: جهت باد شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 26 کیلومتر در ساعت و در ساعت های ظهر سرعت باد تا 34 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین 30 تا 60 و گاهی به 90 سانتی متر می رسد.


مساعدی اظهارکرد: بیشترین دما مربوط به شهر برازجان با 45 درجه سانتیگراد و کمترین دما نیز مربوط به عسلویه با 23درجه سانتیگراد است.
وی گفت: همچنین بیشترین رطوبت با 93 درصد مربوط به عسلویه و کمترین با هشت درصد مربوط به برازجان است.


مساعدی افزود: دمای امروز هوای شهرستان بوشهر نیز 33 درجه سانتیگراد و رطوبت 53 درصد است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha