عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نقطه ابهام آمیزی در پرداختی‌های پزشکان وجود ندارد، گفت: اگر پرداختی خارج از ضوابط باشد، بدون شک قابل پیگیری خواهد بود.

پرداختی های پزشکان نقطه تاریکی ندارد/مجلس نظارت می کند

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نقطه ابهام آمیزی در پرداختی‌های پزشکان وجود ندارد، گفت: اگر پرداختی خارج از ضوابط باشد، بدون شک قابل پیگیری خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدنعیم امینی‌فرد درباره انتشار اخباری مبنی بر پرداخت‌های میلیونی در وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، افزود: این پرداخت ها مبتنی بر عملکرد است بدان معنا که پزشک بر اساس عملکردی که دارد مبلغی را دریافت می کند که کاملا قانونی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پرداخت خارج از ضابطه‌ای در وزارت بهداشت صورت نگرفته است، ادامه داد: اکنون پزشکان تمام وقت شده‌اند و صرفا در مراکز دولتی فعالیت می‌کنند لذا تا جایی‌که بررسی شده نقطه ابهام‌آمیزی در این پرداختی‌ها وجود ندارد.

امینی فرد تصریح کرد: به نظر می‌رسد در انتشار پرداختی‌های میلیونی وزارت بهداشت بداخلاقی صورت گرفته زیرا برخی از این مبالغ، بعد از چند ماه تاخیر به پزشکان پرداخت شده و لذا تاحدودی مبالغ قابل توجه بوده است.

وی یادآور شد: این دریافتی‌ها کارانه نیست بلکه پرداخت‌های مبتنی بر عملکرد است؛ کارانه بر اساس کیفیت کار پزشکان است که بر اساس پرسشنامه، کیفیت کار  آنان مشخص می‌شد و مبلغی به عنوان کارانه پرداخت می شود که نه تنها به پزشکان بلکه به پیراپزشکان نیز تعلق می گیرد.

امینی فرد تاکید کرد: دو سال پیش افزایش تعرفه ای داشتیم که جزو ملزومات طرح تحول سلامت بوده که همه این موارد قانونی است البته اگر مواردی خارج از ضوابط صورت گیرد بدون شک قابل پیگیری خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: پرداختی مبتنی بر عملکرد به پزشکان نیازی به مصوبه مجلس نداشته و لزومی ندارد مجلس به این مواردی که جزو آیین نامه های ابلاغی وزارتخانه‌ها است ورود پیدا کند بلکه مجلس تنها موظف به نظارت است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha