دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

کمیسیون پزشکی قانونی پس از بررسی‌های نهایی، جنون قاتل سپهرکوچولو و همچنین عامل جنایت در شهرک غرب را تأیید کرد.

قاتل سپهرکوچولو مجنون است

سلامت نیوز: کمیسیون پزشکی قانونی پس از بررسی‌های نهایی، جنون قاتل سپهرکوچولو و همچنین عامل جنایت در شهرک غرب را تأیید کرد.

به گزارش سلامت نیوز، همشهری آنلاین نوشت: به این ترتیب متهمان به جای زندان با دستور قاضی به مراكز نگهداری از بیماران روانی معرفی می‌شوند تا در آنجا درمان شوند.
پرونده قتل هولناك سپهركوچولو 10شهریور سال گذشته به جریان افتاد. سپهر، پسربچه 10ساله تهرانی برای خرید نان از خانه بیرون رفته بود كه قربانی جنایتی هولناك شد. مردی به نام اشكان درحالی‌كه چاقویی در دست داشت داخل كوچه به او حمله كرد و به طرز هولناكی سپهر را به قتل رساند.

اشكان یك روز پس از جنایت دستگیر شد و ادعا كرد كه معتاد به شیشه است و بیماری روانی دارد. قاتل 35‌ساله ‌گفت كه روز حادثه، با دیدن سپهر، پیرمردی در رویاهایش صدایش زده و گفته كه این پسربچه شبیه بچگی‌هایت است كه تو باید بچگی‌هایت را با چاقو بزنی. او هم دستور پیرمرد را اجرا كرده و سپهر را به قتل رسانده است.

پس از اقرار اشكان، قاضی سیدسجاد منافی‌آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران، متهم را به پزشكی قانونی معرفی كرد تا سلامت روانی وی مورد بررسی قرار بگیرد. پزشكی قانونی در مرحله اول اعلام كرد كه متهم اختلال حاد روانی ندارد اما در كمیسیون پزشكی و با انجام تازه‌ترین آزمایش‌ها مشخص شد كه متهم هنگام جنایت جنون داشته و دارای حالت خطرناك بوده است. با اعلام این نظریه قاضی جنایی قرار موقوفی تعقیب در پرونده را صادر كرد و متهم برای درمان به یكی از بیمارستان‌های روانی معرفی شد.

در پرونده دوم نیز جوان 35ساله‌ای كه سابقه بستری‌شدن در بیمارستان روانی را داشت، متهم به قتل خواهر 33ساله، مادر 58ساله و پدر 66ساله‌اش با ضربات چاقو است. این جنایت 21مرداد سال گذشته رخ داد. حامد كه عامل این جنایت بود، پس از دستگیری عنوان كرد به این دلیل دست به جنایت زده كه پدر و مادرش به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش نرفته بودند.

وی گفت: سال86 عاشق دختری شدم اما درست همان موقع برادرم در یك درگیری به قتل رسید و خانواده‌ام كه عزادار بودند حاضر نشدند به خواستگاری بروند تا اینكه چند وقت پیش دوباره به یاد دختر مورد علاقه‌ام افتادم اما خانواده‌ام مانع ازدواج ما بودند. برای همین چاقویی از آشپزخانه برداشتم و با آن شیشه تلویزیون را شكستم. همان موقع پدرم جلو آمد و گفت باید این پسر را به امین‌آباد ببریم. می‌خواست كتكم بزند كه با چاقو او را زدم. بعد از آن هم با چاقو ضربه‌ای به خواهر و مادرم زدم و پس از آن منتظر نشستم تا پلیس بیاید و دستگیرم كند.

پرونده این جوان كه روز حادثه قرص‌هایش را مصرف نكرده بود، برای بررسی سلامت روانی وی به پزشكی قانونی فرستاده شد كه پس از انجام آزمایش‌های مختلف نتیجه را اعلام كردند. براساس نتیجه اعلام شده، عامل قتل عام خانوادگی در شهرك غرب دارای اختلالات روانی و رفتاری بوده و جنون دارد. همین كافی بود تا قاضی سعید احمدبیگی قرار موقوفی تعقیب در پرونده را صادر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha