بر اساس تحقیقات کیفی صورت گرفته توسط مددکاران انجمن علمی مددکاری ایران در استانهای مختلف کشور مشخص شد که روند "طلاق عاطفی" در کشور افزایش یافته است.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر مشکلات اقتصادی ناشی از تورم موجود در جامعه آنقدر زیاد است که زن و مرد هر دو مجبور به کار کردن هستند به همین دلیل کمتر برای یکدیگر وقت می گذراند و این موضوع مشکلات زیادی را برایشان ایجاد می کند بنا براین یکی از دلایل افزایش آمار طلاق در جامعه مشکلات اقتصادی است .

هفته گذشته رئیس مجتمع قضایی شماره دو عنوان کرده بود که 6 میلیون زن مطلقه در کشور وجود دارد.

دکتر مصطفی اقلیما با اشاره به تعداد زنان مطلقه در کشور گفت: آمار رسمی زنان مطلقه شاید 6 میلیون باشد و شاید هم بیشتر از آمار اعلام شده باشد اما آنچه که مهم است تعداد زیاد زنانی است که خانه و کاشانه خود را به دلایل مختلف از جمله اعتیاد و فقر و ... رها کرده و به خانه پدریشان بازگشته اند.

آسیب شناسان اجتماعی معتقدند یکی از دلایل اصلی طلاق در جامعه بیکاری و فقر است و هنگامی که تورم بالا می رود فقر نیز افزایش پیدا می کند و این امر باعث بروز درگیری و طلاق در میان زوجین می شود.

این مقام مسئول در انجمن مددکاری  تاکید کرد: چنانچه سالانه 10 درصد میزان حقوق افزایش پیدا کند تورم 30 درصد رشد می کند و در این شرایط مردان نمی توانند از پس هزینه های زندگی برآیند و مجبور هستند دو شیفت کار کنند و همین موضوع باعث می شود زن و مرد فرصت گفتگو و درد دل را با یکدیگر نداشته باشند و پس از مدتی متوجه می شوند که آن چیزی که از زندگی می خواستند فراهم نشده و درخواست طلاق می دهند.

اقلیما با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط زندگی و برخورد جامعه با زنان مطلقه بسیار بد است به همین دلیل آنها سعی می کنند به صورت غیررسمی طلاق بگیرند اظهار داشت: فرزندان دراین خانواده ها آسیب پذیر می شوند وممکن است گرفتار مشکلات زیادی شوند.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران اظهار داشت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته در 50 درصد ازدواجها  طلاق عاطقی شکل گرفته و زن و شوهر در این خانواده ها ارتباطی با یکدیگر ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha