جناب وزیر پرداخت غیر متعارف نمی تواند قانونی باشد چرا که قوانین داخلی وزارت خانه ها نمی تواند با قوانین بالادستی مغایرت داشته باشد و قانون حداکثر حقوق و مزایای پرداختی نباید از هفت برابر حداقل حقوق بیشتر باشد و این یک قانون بالادستی برای بخش نامه های وزارت خانه ای به شمار می آید.

آقای وزیر پرداخت غیر متعارف نمی تواند قانونی باشد

سلامت نیوز-*م.فلاح: درمورد فرمایشات وزیر در مجلس به دو نکته  آنچنان که باید  پرداخته نشده است. 
1_حرف و عمل درست از هرکه سر بزند درست خواهد بود چه شیعه چه سنی چه گبر چه بودا چه شینتو چه کمونیست چه کاپیتالیست و چه کافر...
در همان سال هایی  که آن وزیر نفت هفده هزار تومان فیش پرداختی اقامت در هتل هایت را از بیت المال می پردازد و از نظر شما صحیح و بی عیب می نماید دو اتفاق متضاد دیگر هم روی می دهد :
اول...حکایت اقامت چند روزه همسر مهندس بازرگان در کاخ نخست وزیری که خلاصه اش این است که نخست وزیر هزینه یک وعده غذا ی ایشان را استعلام و محاسبه و سپس در یک فقره چک به حساب بیت المال بر می گرداند.
دوم... درخواست شهیدبزرگوار ذبیح الله عالی  که به علت داشتن چند قطعه زمین شالیکاری اذعان می دارد که وضعش خوب است و درخواست میکند مبلغ دو هزار تومان از حقوق سه هزار تومانیش را کسر و برای خرج جبهه به صندوق سپاه بر گردانند.
اینگونه از فرمایشات شما برداشت می شود که از نظر جنابعالی وزیر نفت مذکور کار صحیحی انجام دادند نه این دو عزیز.
و اگر چنین نیست که جمع نقیضین که نمی شود هم وزیر، کار تحسین بر انگیزی انجام داده باشد و هم این دو بزرگوار. 

اقای وزیرحتما می دانید که الغریق یتشبث بکل حشیش یعنی چه؟
تشبیه بسیار نابجا و نامسمای  افشای فیش های حقوقی نا متعارف به حرکت  ((توده وار)) حکایت از دستپاچگی و سردرگمی و احتمالاً ناپختگی گوینده و مشاورینش را می رساند.

جناب وزیر به نظر اکثریت قریب به اتفاق فعالان صنفی و حرفه های  وابسته و مردم حرکت افشاگرانه در تضییع آشکار بیت المال توسط مدیران و عده‌ای از  پزشکان بیشتر به یک گام بلند استراتژیک و بسیجی وار و نو انقلابیگری و باز پروری تفکر صداقت در رفتار و کردار و اعمال و بی شباهت به احیای سنت حضرت علی (ع)دربرخورد با تضییع بیت المال توسط صحابه و انصار و مهاجرین جهش یافته در تمام دوران ها و زمان ها  و نوکیسگان نمی تواند باشد  و آتش در کف دست برادر گذاشتن و چراغ بیت المال را خاموش کردن  نماد و نشان از  اقدامات چه  کسی را می دهد؟


جناب وزیر پرداخت غیر متعارف نمی تواند قانونی باشد چرا که قوانین داخلی وزارت خانه ها نمی تواند با قوانین بالادستی مغایرت داشته باشد و قانون حداکثر حقوق و مزایای پرداختی نباید از هفت برابر حداقل حقوق بیشتر باشد و این یک قانون بالادستی برای  بخش نامه های وزارت خانه ای به شمار می آید.

به فرض پرداخت بر اساس درآمد زایی درست باشد آیا نباید کلیه هزینه ها اعم از آب، برق، تلفن، هزینه های جاری حقوق و تجهیزات و نگهداری و انتظامات و غذا  و خدمات ونگهبان، راننده و آمبولانس و هزاران آیتم دیگر کسر و درصدی از سود باقی مانده پس از کسر مالیات  به ایشان پرداخت  شود.
نه اینکه هزینه به حساب بیت المال و درامد به جیب پزشک.

آیا  بخش نامه وزارتی به سایر ارگان ها قابل تعمیم و  تسری  خواهد بود؟
مثلا کارگران معادن طلا و مس و روی و سایر مشاغل. .. 70_80درصد درآمد  تولیداتشان را  را به حساب خود واریز کنند. حتی از آنها تعهد می گیریم که  مالیات آن را هم دو برابر بیشتر از شما بدهند. آیا این استدلال درست است؟


من این را  نشان از استیصال و سردر گمی و دستپاچگی مشاوران و همکاران شما می دانم و خیر خواهانه پیشنهاد  تجدید نظر و ترمیم تیم مشاوران شما را می دهم.

چراکه مسئولیت عواقب تمامی  تصمیم‌گیری و تصمیم سازی درباره طرح تحول سلامت که دولت آقای روحانی همه دارایی مالی و معنوی خود را در سبد طرح تحول سلامت سرمایه گذاری کرده است،  موفقیت و خدای ناکرده عدم موفقیت آن متوجه جنابعالی خواهد بود.

*کارشناس ارشد مدیریت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha