پنج ماه پیش بود که مادری با درد زایمان و به امید دیدن فرزندش پس از 9 ماه انتظار به یکی از بیمارستان‌های خصوصی در مشهد مراجعه می‌کند اما دست اتفاق به گونه‌ای رقم می‌خورد که شیرینی این انتظار به کام مادر تلخ می‌شود.

تلاش یک مادر در فضای مجازی برای بازگشت فرزندش از زندگی نباتی

سلامت نیوز:پنج ماه پیش بود که مادری با درد زایمان و به امید دیدن فرزندش پس از 9 ماه انتظار به یکی از بیمارستان‌های خصوصی در مشهد مراجعه می‌کند اما دست اتفاق به گونه‌ای رقم می‌خورد که شیرینی این انتظار به کام مادر تلخ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بیست و یکم دیماه سال گذشته بود، وقتی مادری وارد بیمارستان می‌شود و ماما تشخیص سزارین می‌دهد اما می‌گوید که تشخیص نهایی باید توسط پزشک متخصص انجام شود در همین حال که مادر به شدت درد می‌کشید پزشک حاضر به معاینه‌اش نشد و مدام به صورت تلفنی در جریان احوال بیمارانش قرار می‌گرفت.

پس از ساعت‌ها تحمل درد، پزشک تشخیص زایمان طبیعی به کمک دستگاه وکیوم را می‌دهد و این در حالی است که او اصلا شرایط زایمان طبیعی را نداشته اما با اصرار پزشک، زایمان انجام می‌شود و مادر به دلیل استفاده نادرست از دستگاه وکیوم دچار علائم می‌شود و نوزاد نیز که تا قبل از انجام زایمان دارای علائم حیاتی بود بیهوش می‌شود.

تا 3 روز بعد از زایمان به بهانه‌های مختلف مادر از دیدن نوزادش محروم می‌شود اما بالاخره انتظار به اتمام می‌رسد و مادر موفق می‌شود نوازدش را ببند اما دیدن کودک تازه متولد شده در بخش مراقبت‌های ویژه روزگار دیگری را برای مادر رقم می‌زد.

متخصصان مغز و اعصاب به او گفته بودند که به دلیل نرسیدن اکسیژن در حین زایمان نوزاد دچار فلج مغزی شده است. بعد از 2 هفته امیرعباس بدون هیچ علائم حیاتی از بیمارستان ترخیص می‌شود و دوباره بعد از 2 ماه با علائم تشنج به بیمارستان بازمی‌گردد و به دلیل عفونت شدید ریه و قطع تنفس در ICU بستری می‌شود.

اکنون امیرعباس بیهوش در خانه است و به کمک سوند تغذیه می‌کند و تمام مدت مغزش در خواب است و زمانی که هوشیار می‌شود تشنج می‌کند.

 

این خانواده در دادگاه نظام پزشکی نیز شکایت کرده‌اند اما قرار منع تعقیب برای آنها صادر شده یعنی کارشناس هیچ گونه قصوری را قبول نکرده و عنوان کرده زایمان به موقع انجام شده و ضربان قلب نوزاد در دوران بستری غیر طبیعی نبوده است.

تمام این‌ها،گفته‌های مادر امیرعباس در فضای مجازی است که با هشتک امیر عباس منتشر شده و از تمام کاربران درخواست کرده تا عکس‌های امیرعباس را انتشار دهند تا تصاویر فرزندش به دست پروفسور سمیعی و وزیر بهداشت برسد.

هشتک امیرعباس در تمام شبکه‌های مجازی منتشر شده تا جایی که کمپین حمایت از امیر عباس نیز تشکیل شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha