وزیر بهداشت شب گذشته و همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، از بیمارستان مدرس، تنها بیمارستان دولتی شمال غرب تهران بازدید کرد.

توسعه فضای فیزیکی بیمارستان مدرس ضروری است/حاشیه‌های بازدید

سلامت نیوز:وزیر بهداشت شب گذشته و همزمان با نخستین شب از لیالی قدر، از بیمارستان مدرس، تنها بیمارستان دولتی شمال غرب تهران بازدید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن هاشمی شب گذشته با حضور در بیمارستان مدرس تهران، ضمن گفتگوی صمیمانه با پرستاران و کادر درمانی این بیمارستان، از بیماران بستری در بیمارستان نیز عیادت کرد.

وی همچنین از طرح های توسعه ای بیمارستان مدرس بازدید کرد و در جریان این بازدید، تعدادی از بیماران از وضعیت رسیدگی کادر درمانی و ارتقای کیفیت هتلینگ این بیمارستان از وزیر بهداشت قدردانی کردند.

یکی از بیماران که برای درمان خود از شهرستان سلماس به این بیمارستان آمده بود ضمن تشکر از وزیر بهداشت به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی بیماران ،گفت: هزینه رفت و آمد از سلماس به تهران از میزان پرداختی ما به بیمارستان بیشتر است و من به خاطر اجرای طرح تحول سلامت از شما قدردانی می کنم.

این بیمار سلماسی از کمبود برخی تجهیزات مانند آنژیوگرافی در بیمارستان شهر سلماس سخن گفت و وزیر بهداشت نیز دستورات لازم برای بررسی و تامین تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان را صادر کرد.

وزیر بهداشت پس از بازدید از بیمارستان مدرس، وضعیت این بیمارستان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و با اشاره به کمبود فضای فیزیکی به عنوان تنها مشکل این بیمارستان، بر ضرورت توسعه فضای فیزیکی این بیمارستان تاکید کرد.

بنابراین گزارش در حاشیه این بازدید، وزیر بهداشت دقایقی را با علیرضا افخمی کارگردان سریال پرستاران که در این بیمارستان در حال انجام تحقیق و نگارش این سریال بود گفتگو کرد که این کارگردان سینما از وزیر بهداشت درخواست کرد تا وسایل مورد نیاز را در اختیار عوامل این سریال قرار دهند و خود نیز تا یک ماه دیگر کلید ساخت این سریال را بزند.

بنابر این گزارش مدیر بیمارستان مدرس نیز در ارایه گزارشی از وضعیت این بیمارستان گفت: در یک سال گذشته بخش های اورولوژی، قلب مردان، نفرولوژی و داخلی این بیمارستان نوسازی و بهسازی شده است.

وی با بیان این که در بخش بعد از آنژیوگرافی نیز 9 تخت افزایش یافته است که ظرفیت درمان و نگهداری بیماران قلبی را بالا می برد، در توضیح بیشتر گفت: بسیاری از بیمارانی که آنژیوگرافی برای آنها انجام می شد فقط نیازمند مراقبت های چندین ساعت اول هستند اما قبل از راه اندازی این بخش، بیماران یا به بخش سی سی یو یا قلب زنان یا مردان مراجعه می کردند و تخت های این بخش ها اشغال یک روزه می شد که راه اندازی این بخش به افزایش ظرفیت بخش های قلب مردان یا زنان و سی سی یو کمک بسیار زیادی کرده است.

وی اظهار داشت: تمام تلاش ما در نوسازی و بهسازی این بخش های بیمارستانی بر این بود که پروژه های هر بخش در مدت زمان 45 روز و با حداقل هزینه انجام شود.

مدیر بیمارستان مدرس با اشاره به عدم مشکلات گرمایشی و سرمایشی بیمارستان و راه اندازی واحد برق اضطراری آن بیمارستان، افزود: در زمان اضطراری کل بیمارستان به مدت 10 ساعت دارای برق است که شرایط مناسبی در زمان وقوع بحران است.

وی با بیان اینکه برای نوسازی و بهسازی اتاق های عمل این بیمارستان سه فاز تعریف شده است، گفت: در فاز یک ،اتاق های عمل 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شامل بخش های پشتیبانی اتاق عمل مانند رختکن، اتاق استراحت و ریکاوری است که تا پایان این ماه 15 تخت جدید به ظرفیت بیمارستان اضافه خواهد شد.

گفتنی است بیمارستان مدرس دارای 54 تخت ویژه و 248 تخت فعال است که در سال 52 احداث شده و ضریب اشغال آن 82 درصد می باشد و به جمعیت حدود 2 میلیون نفری منطقه شمال غرب تهران خدمات ارائه می دهد.

متوسط میزان مراجعات در ماه به اورژانس این بیمارستان بالغ بر 6 هزار نفر و مراجعات به کلینیک نیز حدود 8 هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha