قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی وضعیت پراکندگی مطب پزشکان در تهران و شهرهای بزرگ را مطلوب عنوان کرد و گفت: تجمع پزشکان در نقاط خاصی از شهر یک "امکان" است، نه معضل.

پراکندگی مطب پزشکان عادلانه است؟

سلامت نیوز:قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی وضعیت پراکندگی مطب پزشکان در تهران و شهرهای بزرگ را مطلوب عنوان کرد و گفت: تجمع پزشکان در نقاط خاصی از شهر یک "امکان" است، نه معضل.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حجت‌الله مقیمی،  در خصوص وضعیت پراکندگی مطب‌ پزشکان در تهران و شهرهای بزرگ گفت: پزشکان با توجه به رشته تخصصی خود و به صورت خود جوش بدون دخالت سازمان نظام پزشکی محل‌های خاصی را برای طبابت انتخاب می‌کنند. اگر به یک ساختمان پزشکان مراجعه کنید تخصص‌های مختلفی را می‌بینید که وجود دارد، اما هیچ وقت چند متخصص از یک رشته را در یک ساختمان پیدا نمی‌کنید.

وی افزود:  به این ترتیب بیمار و همراه وی می‌توانند به متخصص مورد نظر خود مراجعه کنند. این موضوع یک "امکان" است که برای مردم درنظر گرفته شده است تا بیماران بدون اینکه بخواهند مسافت‌های طولانی را طی کنند، به راحتی بتوانند با یک مراجعه به تمام تخصص‌ها دسترسی پیدا کنند.

مقیمی با بیان اینکه این موضوع با توجه به ساختار تشکیلاتی پزشکان و همکاری آنها با یکدیگر ایجاد شده است، ادامه داد: مطب پزشکان معمولا جایی واقع شده است که دسترسی به امکانات تشخیصی تسهیل شده باشد، یعنی بعد از اینکه بیمار به مطب مراجعه کرد، در صورت نیاز به یک اقدام پاراکلینیک به راحتی مراکز تشخیصی در دسترس او وجود داشته باشد.

قائم مقام معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی، تجمع پزشکان در نقاط خاصی از شهر را یک امکان ونه یک معضل عنوان کرد و افزود: اگر فردی بخواهد برای پزشک به یک محل و برای سایر اقدامات به نقطه دیگری از شهر مراجعه کند، غلط است، اگر هم پزشکان در قسمت خاصی تجمع کردند به خاطر حال مردم است. ما باید ببینیم آخرین رده خدمت گیرنده، یعنی مردم، با این شیوه دچار مشکل هستند یا از آن بهره می‌برند؟

وی همچنین با تاکید بر اینکه در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران مراکز تشخیصی و درمانی، مطب رشته‌های تخصصی، آزمایشگاه و داروخانه وجود دارد، اظهار کرد: اگر بیماری بخواهد برای بار اول به پزشک  مراجعه کند، نیازی نیست مسافت زیادی را طی کند. بیمار حق انتخاب پزشک، محل درمانی و محل اقدامات پاراکلینیک را دارد و هیچ کس حق ندارد او را به سمتی هدایت کند. اگر بیمار انتخاب کرد که نزد پزشک خود در آن سمت شهر برود، این حق انتخاب برای بیمار محترم است.

مقیمی تاکید کرد: توزیع جمعیتی مطب‌های پزشکان حتی در جنوبی‌ترین قسمت‌های شهر تهران و شهرهای بزرگ نیز وجود دارد. برای مثال در حال حاضر دسترسی به فوق تخصص غدد در حاشیه شهر تهران و  در منطقه‌ای مانند رباط کریم نیز وجود دارد. تمام این اقدامات با مدیریت پزشکان صورت گرفته و همچنان هم ادامه دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha