معاون درمان وزارت بهداشت با تشریح وضعیت تخت‌های سوختگی در کشور گفت: از آغاز طرح تحول سلامت حداقل 180 تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی در 18 بیمارستان در سراسر کشور توسعه، راه اندازی و ایجاد شده است.

نیاز کشور به 2هزار تخت سوختگی جدید

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت با تشریح وضعیت تخت‌های سوختگی در کشور گفت: از آغاز طرح تحول سلامت حداقل 180 تخت مراقبت‌های ویژه سوختگی در 18 بیمارستان در سراسر کشور توسعه، راه اندازی و ایجاد شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر تعداد تخت‌های سوختگی کشور حدود 800 تخت است و بر اساس طرح سطح‌بندی خدمات درمانی، نیاز کشور به 2000 تخت سوختگی کاملا ملموس و مشهود است.
وی ادامه داد: از زمان آغاز طرح تحول سلامت و با توجه به کمبودهای موجود در زمینه درمان سوختگی، حداقل 180 تخت مراقبت های ویژه سوختگی ( BICU ) در 18 بیمارستان در سراسر کشور توسعه، راه اندازی و ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین مراکز درمان فوق تخصصی سوختگی در 7 استان راه اندازی شده است یا مراحل تکمیل را طی می‌کند؛‌ و 14 بخش BICU در سراسر کشور ایجاد، استانداردسازی، تکمیل و تجهیز ایجاد شده است. معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین در طرح تحول نظام سلامت هزینه‌های سوختگی پوشش و حمایت زیادی شده است و علاوه بر حمایت مالی برنامه تحول، 23 میلیارد تومان از هزینه بیماران سوختگی توسط وزارت بهداشت پرداخت شده است.


وی در پایان گفت: جهت ایجاد انگیزش و تشویق به خدمت در بخش‌های سوختگی با توجه به وسعت و سختی کار، تعرفه خدمات سوختگی در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت بیشترین رشد را داشته و میزان پرداختی پرستاران و سایر پرسنل بخش سوختگی، افزایش یافته است.

 

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha