فوق تخصص علوم اعصاب گفت: با استفاده از نقشه‌برداری مغز می‌توان ارزیابی درستی از جای دقیق تومورهای مغزی، بیماری‌هایی مثل افسردگی، آلزایمر و پارکینسون داشت، با استفاده از این روش می‌توان دلایل بیماری را کشف و روش مناسب درمان را انتخاب کرد.

امکان تشخیص دقیق تومورهای مغزی با استفاده از نقشه‌برداری

سلامت نیوز:فوق تخصص علوم اعصاب گفت: با استفاده از نقشه‌برداری مغز می‌توان ارزیابی درستی از جای دقیق تومورهای مغزی، بیماری‌هایی مثل افسردگی، آلزایمر و پارکینسون داشت، با استفاده از این روش می‌توان دلایل بیماری را کشف و روش مناسب درمان را انتخاب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مسعود طهماسبیان در نشستی خبری گفت: هر سال دانشگاه شهید بهشتی کنگره بین‌المللی نقشه‌برداری مغز برگزار می‌کند، این رشته دانشی بین‌رشته‌ای است که برای بررسی بسیاری از بیماری‌های نورولوژی، مغز و اعصاب، روانپزشکی و... و با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته مانند ام‌آر‌آی، پت‌اسکن و... استفاده می‌شود.

دبیر اجرایی سومین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران گفت: امسال این همایش در سطح بزرگتری برگزار می‌شود، 35 سخنران مدعو خارجی داریم، همچنین اولین گردهمایی علوم اعصاب و علوم شناختی را در حاشیه همایش خواهیم داشت و نشست اخلاق در تحقیق نیز از سوی یونسکو برگزار می‌شود.

وی افزود: نقشه‌برداری مغز به مطالعه سیستم اعصاب می‌پردازد و از رشته‌های مختلفی مانند علوم پزشکی، مهندسی، ریاضیات، روانشناسی، کامپیوتر، فیزیک و ... برای مطالعه مغز و بیماری‌های آن بهره‌ می‌گیرد.

طهماسیان گفت: همایش امسال با چهلمین سالگرد کشف FDG پت‌اسکن که توسط پرفسور عباس علوی به عنوان اولین روش تصویربرداری عملکردی مغز در دنیا انجام شده، مصادف شده است.

دبیر اجرایی این همایش گفت: بسیاری از بیماری های روانپزشکی و نورولوژی که درمان‌های خوبی در حال حاضر ندارند، به دلیل اینکه شناخت درستی از این بیماری‌ها موجود نیست، درمان قطعی ندارند، به همین دلیل نقشه‌برداری مغز یک روش غیرتهاجمی است که به شناخت، تشخیص و ارزیابی روش درمان کمک می‌کند.

وی گفت: برخی از بیماری‌ها مثل افسردگی، آلزایمر، پارکینسون و تومورهای مغزی، از طریق این روش ارزیابی می‌شوند، دلایل آن مشخص شده و روش مناسب درمان برایش انتخاب می‌شود.

وی گفت: با این روش درون سلول‌های مغزی دیده می‌شوند، جای دقیق تومور مغزی مشخص می‌شود، البته این روش، حمایت‌های لازم را می‌طلبد چون روشی نوپاست و حتی نیازمند هستیم بسیاری اساتید خارجی به کشور بیایند.

وی گفت: سومین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز 27 تا 29 شهریور ماه در دانشگاه شهید بهشتی برپا می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha