معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نبود سرویس‌های بهداشتی در برخی روستاهای استان موجب بروز بیماری‌های انگلی و مشترک بین انسان و دام می‌شود.

دکتر "یاراحمدی"، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به انجام دامپروری در روستاها، دفع زباله‌ها و فضولات حیوانی در روستاهای لرستان 40 درصد است در حالی‌که میانگین کشوری در دفع این زباله‌ها 80 درصد است.

وی با بیان اینکه روستاهای استان با وجود زیبایی طبیعی و آب و هوایی، نمای بیرونی مناسبی ندارند، افزود: در مجموع روستاهای لرستان، 100 هزار خانوار دارای سرویس بهداشتی هستند، 5 هزار خانوار سرویس بهداشتی ندارند و 30 هزار خانوار دیگر نیز دارای سرویس بهداشتی مشترک هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: از مجموع دو هزار و 300 روستای لرستان، 800 روستا دارای وسیله نقلیه هستند.

یاراحمدی در خصوص پزشک خانواده در روستاها نیز یادآور شد: تاکنون 200 ماما و 160 پزشک به سیستم درمانی دانشگاه علوم پزشکی اضافه شده که در این راستا روستائیان باید به پزشک مستمر در روستا مراجعه کنند اما برخی از آنان مستقیما برای معالجه به شهرها مراجعه می‌کنند.

وی به وجود برخی بیماری‌ها در حاشیه شهرهای استان اشاره و بیان كرد: به منظور مبارزه با بیماری‌های رفتاری همچون اعتیاد تزریقی، هپاتیت و ایدز، یك‌میلیارد تومان از محل درآمدهای نفتی برای این مهم در نظر گرفته‌اند که تاکنون محقق نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha