دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 188387

پرداخت وام به پروژه های حوزه سلامت

سلامت نیوز: مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه سلامت رویان پارسیان گفت: پرداخت وام به پروژه های حوزه سلامت با حمایت معاونت علمی با هدف افزایش سظح کیفی بخش سلامت و درمان کشور انجام می شود.

علی تیموری مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه سلامت رویان پارسیان در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به راه اندازی صندوق در حوزه سلامت اظهار داشت:  درباره راه اندازی این صندوق اظهار کرد: این صندوق در حوزه سلامت خصوصا داروهای نوترکیب و بیوتکنولوژی سرمایه گذاری انجام داده  که سبب ارتباط دو طرفه‌ای بین نهادهای سرمایه گذار و پژوهشی در حوزه سلامت است.

وی ادامه داد: در بسیاری مواقع سرمایه‌ گذار و نوآور خواسته‌های یکدیگر را درک نمی‌کنند و نیاز است با حفظ منافع دوطرف این دو در چارچوبی با یکدیگر رابطه ایجاد کنند، برای تبدیل ایده‌های نو به محصول نیازمند اکوسیستمی هستیم تا فرآیند مذکور به نحو مطلوب در ان پیاده سازی شود.

مدیر صندوق سرمایه گذاری جسورانه سلامت رویان پارسیان در خصوص ، کار تخصصی تامین سرمایه‌ها با استفاده از نیروی انسانی گفت:  صندوق سرمایه گذاری روی طرح‌ها و ایده‌هایی با موضوعیت داروهای نوترکیب در حوزه‌هایی همچون دیابت، سرطان، نازایی تا تصفیه فاضلاب که با بهداشت عمومی جامعه مرتبط است را انجام می‌دهد و در اینجا سلامت به معنای عام مدنظر است.

تیموری یاد آور شد:  اگر اعضای هیئت مدیره صندوق به این نتیجه برسند که طرح یا اختراعی قابلیت تبدیل به تجارتی بزرگ را دارد سرمایه گذاری انجام می‌شود. در واقع اگر سود آوری به قطعیت برسد سرمایه گذاری صندوق ماهیت پرداخت وام ندارد بلکه مشارکتی شده و محدودیتی برای سرمایه گذاری نیز وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در صندوق‌ها قابلیت افزایش سرمایه همواره وجود دارد برای شروع فعالیت سرمایه این صندوق 50 میلیارد تومان است. سرمایه گذارانی که در این صندوق ها سرمایه گذاری می‌کنند انتظار سود دارند هر چه عملکرد صندوق نسبت به سودآوری بهتر شود استقبال به صندوق بیشتر و بزرگ تر می شود.

تیموری گفت: در کشور ما پروژه‌های متوسط که بیشتر جنبه کار آفرینی هم دارند به خوبی تامین مالی نمی‌شوند و به دلیل اینکه پروژه‌های نوآورانه زمانبر هستند فشار بازپرداخت وام ها این پروژه ها را به حاشیه می‌برد و حتی پروژه ها در مقاطع زمانی نیز پروژه‌ها به خوبی راهبری نمی شوند. صندوق‌ها با تخصص و توان تامین سرمایه در این زمینه قوی‌تر عمل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha