مدیرکل معاونت داروهای طبیعی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فرآورده‌های طبیعی عوارض کمتری دارند ولی حتماً باید با تجویز پزشک صورت پذیرد،گفت:البته اینکه بگوییم گیاهان دارویی و یا داروهای شیمیایی می‌توانند همه بیماری‌ها را درمان کنند، اشتباه است.

فرآورده‌های طبیعی عوارض کمتری دارند

سلامت نیوز: مدیرکل معاونت داروهای طبیعی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فرآورده‌های طبیعی عوارض کمتری دارند ولی حتماً باید با تجویز پزشک صورت پذیرد،گفت:البته اینکه بگوییم گیاهان دارویی و یا داروهای شیمیایی می‌توانند همه بیماری‌ها را درمان کنند، اشتباه است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، امیر حسین جمشیدی - مدیر کل معاونت داروهای طبیعی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که دارویی را استفاده کنیم تا کمترین عارضه را برای بیمار به دنبال داشته باشد و فرقی نمی‌کند شیمیایی باشد یا گیاهی، اظهار داشت: این موضوع در حقیقت از اصول اخلاقی پزشکی است. البته مشخص است فرآرده‌های طبیعی، می‌توانند عوارض و تداخلات کمتری داشته باشند و حتماً باید با تجویز پزشک باشد.

مدیر کل معاونت داروهای طبیعی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تقابل دو نظریه طرفداران داروهای گیاهی و داروهای شیمیایی عنوان کرد: بنابراین اصلاً به دنبال این نیستیم که داروی شیمیایی باید محو شود و داروی گیاهی جایگزین آن شود بلکه دنبال آن هستیم که درمان بیماران را به بهترین شکل انجام دهیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه بخواهیم بحث کنیم گیاهان دارویی می‌توانند همه بیماری‌ها را درمان کنند و یا داروهای شیمیایی می‌توانند همه بیماری‌ها را درمان کنند، اشتباه است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که دارویی را استفاده کنیم تا کمترین عارضه را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

مدیرکل معاونت داروهای طبیعی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه این موضوع در حقیقت از اصول اخلاقی پزشکی است، خاطرنشان کرد: البته مشخص است فرآرده‌های طبیعی، می‌توانند عوارض و تداخلات کمتری داشته باشند و حتماً باید با تجویز پزشک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha