سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 18857

عضو هیات رییسه كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از جمعیت كشور به خاطر هزینه‌های درمان زیر خط فقر قرار می‌گیرند، به همین دلیل دولت و وزرای رفاه و بهداشت باید به طور جدی به این مساله بپردازند.

حسینعلی شهریاری، در گفت‌وگو باایسنا، عدم پذیرش بیماران دارای دفترچه‌های بیمه از سوی برخی بیمارستان‌های دولتی را خلاف قانون دانست و تصریح كرد: افرادی كه با این مشكل مواجه می‌شوند می‌توانند به واحدهای نظارتی وزارت بهداشت مراجعه و این مساله را از نظر قانونی پیگیری كند تا با متخلفین برخورد شود.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت با بیان این‌كه بیمارستان‌های دولتی مشكلات خاص خود را دارند، افزود: در حال حاضر مطالبات بیمارستان‌های دولتی از تامین اجتماعی بالغ بر 280 میلیارد تومان است. به همین دلیل بیمارستان‌ها واقعا برای اداره روزمره خود دچار مشكل هستند و واقعا مدیران بیمارستان‌ها به سختی واحدهای درمانی را اداره می‌كنند، ضمن این‌كه كیفیت خدمات هم به خاطر مشكلات مالی مورد رضایت‌مندی مردم قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان این‌كه مشكل بیمه‌ها هم لاینحل باقی مانده است، گفت: منابع مالی بیمه‌ها دچار مشكل است و تامین اجتماعی هم علاوه بر مشكلات مذكور طلب بسیاری از دولت دارد، براساس برخی آمار تامین اجتماعی بین 20 تا 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلبكار است و نمی‌تواند در زمان مقرر به بیمارستان‌های دولتی پرداخت داشته باشد كه این مشكل دودش به چشم مردم می‌رود.

نایب رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاكید كرد: وزیر بهداشت و وزیر رفاه باید مشكلات درون بخشی را در دولت حل كنند، نباید مردم به جهت مشكلات مالی این وزارتخانه‌ها، در بلاتكلیفی و فشار باشند. اگر تامین اجتماعی در منابع با دولت مشكل دارد نباید این مشكل را به بیمه‌ها انتقال دهد و برای بیماران مشكل را دوچندان كند، لذا وزرای رفاه و بهداشت باید این مشكل را در دولت حل كنند.

شهریاری در خاتمه خاطرنشان كرد: مسایل درمان و حوزه سلامت جزو مسایل جدی جامعه هستند و از آقای رییس جمهور و وزرا انتظار می‌رود كه وقت قابل توجه و بیشتری را به مساله سلامت اختصاص دهند و مشكلات حوزه سلامت و درمان را جدی‌تر‌ در جلسات هیات دولت منعكس كنند، زیرا هیچ چیزی به اندازه مشكلات درمانی مردم را رنج نمی‌دهد، چون در زمان بروز بیماری، هم بیمار وضعیت روحی و روانی مناسبی ندارد و هم همراهان وی و این باعث می‌شود هر روزه در بیمارستان‌های دولتی تنش بوجود بیاید و مردم برای درمان دچار مشكل شوند، فشارهای مالی كه به علت هزینه‌های درمان به مردم تحمیل می‌شود گاها باعث متلاشی شدن خیلی از خانواده‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha