رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، استفاده از پوست مرغ در تولید محصولات آرایشی را تکذیب کرد.

وجود پوست مرغ در فرآورده های آرایشی شایعه است؟

سلامت نیوز: رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، استفاده از پوست مرغ در تولید محصولات آرایشی را تکذیب کرد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از میزان،مصطفی اسماعیلی با بیان اینکه اخباری که درباره استفاده از پوست و ضایعات مرغ در تولید مواد اولیه لوازم آرایشی انتشار می یابد شایعاتی بیش نیست، اظهار داشت: عموما نیز اگر مکان های تولید مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی، دارای مجوزهای لازم بهداشتی باشد تولیدکنندگان می‌توانند فرآورده‌های خود را به کارخانجات این قبیل لوازم   بفروشند.
 
وی اضافه کرد: از چربی های حیوانی مثل پیه گوسفند و گاو البته با قید رعایت ضوابط بهداشتی در تولید فرآورده هایی مثل صابون استفاده می‌شود و این در حالی است که چربی های مرغ از این قاعده مستثنی هستند.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه نظارت مستقیم بر کارخانه‌های تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرهای مختلف است، خاطر نشان کرد: اگر تخلفی رویت شود بدون کوچکترین گذشتی توسط دانشگاه گزارش شده و در مجامع قضایی به آن رسیدگی می‌شود.
 
به گفته وی، مسئولیت نظارت بر شهر تهران را یکی از سه معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی «شهید بهشتی»، «ایران» و «تهران» عهده‌دار است.
 
رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سازمان غذا و دارو به‌ صورت مستمر اماکن خرید و فروش مواد اولیه آرایشی و بهداشتی و همینطور فاکتورهای خرید کارخانجات را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha