حفظ سلامت کلیه ها از این نظر که برای فیلتر کردن خون، تولید هورمون ها، جذب مواد معدنی، تولید ادرار و از بین بردن سموم و خنثی کردن اسیدها ضروری هستند، بسیار مهم است.

9 عادت غلطی که به طور جدی به سلامت کلیه ها آسیب می زنند

سلامت نیوز:حفظ سلامت کلیه ها از این نظر که برای فیلتر کردن خون، تولید هورمون ها، جذب مواد معدنی، تولید ادرار و از بین بردن سموم و خنثی کردن اسیدها ضروری هستند، بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،آسیب به کلیه ها و یا تحلیل عملکرد آنها اغلب نادیده گرفته می شود چون کلیه ها می توانند همچنان 20 درصد ظرفیت داشته باشند و به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین از اغلب بیماری های کلیوی به عنوان بیماری های خاموش یاد می شود.

در اینجا 9 عادت مخرب که به سلامت کلیه ها و عملکرد این عضو حیاتی صدمه می زنند، پرداخته شده است. عادتی که باید به شدت از آنها پرهیز کرد:

عدم نوشیدن آب کافی: مهمترین عملکرد کلیه، فیلتر کردن سموم و مواد زاید از بدن و خون است. هنگامی که شما به اندازه کافی آب دریافت نمی کنید، تمام این مواد زایئ در بدن تجمع یافته و منجر به آسیب های شدید می شود.

مصرف بیش از حد نمک: بدن شما برای حفظ عملکردش به نمک و یا سدیم نیاز دارد با این حال اکثر مردم بیش از اندازه کافی نمک دریافت می کنند که این خود عاملی برای افزایش فشار خون و وارد آوردن مقادیر زیادی استرس روی کلیه ها است. به عنوان یک قاعده کلی، بیشتر از 5 گرم نمک در روز نباید مصرف شود.

تاخیر در دفع ادرار: علاوه بر عادت‌های غذایی که تاثیر زیادی در سلامتی کلیه‌ها دارند نگه داشتن ادرار نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. این روند نیز سبب افزایش فشار به کلیه ها، بروز سنگ کلیه و بی اختیاری ادراری می شود.

مصرف نوشابه های شیرین: مطالعات نشان می دهد افرادی که 2 بار یا بیشتر، در طول روز نوشابه های شیرین و محصولات حاوی شکر را مصرف می کنند، پروتئین در ادرارشان افزایش می یابد. داشتن پروتئین در ادرار از نشانه های اولیه عدم فعالیت درست کلیه ها است. علاوه بر این، این نوشیدنی ها خطر ابتلا به سنگ های کلیوی را نیز بالا می برند. توصیه ها بر این است که آب میوه های طبیعی، آب سبزیجات طبیعی، آب ساده جایگزین نوشیدنی های شیرین و گازدار شود.

کمبود ویتامین ها و املاح معدنی: مصرف غذاهای سالم و داشتن یک رژیم غذایی کامل و سرشار از سبزیجات تازه و میوه برای سلامت کلی بدن و عملکرد خوب کلیه‌ ها ضروری است. ببسیاری از کمبودهای ویتامینی خطر ابتلا به نارسایی کلیه و سنگ کلیه را افزایش می دهد. ویتامین ب 6 و منیزیم، برای جلوگیری از تشکیل سنگ های کلیه بسیار مهم هستند.

مصرف بیش از حد پروتئین های حیوانی: پروتئین برای سلامت و عملکرد درست بدن لازم و ضروری است. اما زیاده‌ روی در مصرف مواد غذای حاوی این ترکیب به نفع سلامتی نیست. گوشت قرمز، ماهی و تخم ‌مرغ جزو منابع غذایی پروتئین هستند. زیاده‌ روی در مصرف این مواد غذایی باعث افزایش کار کلیه‌ ها شده و این اعضا را خسته و آسیب ‌پذیر می ‌کنند. توصیه این است که در مصرف پروتئین دچار افراط نشده و مصرف میوه‌ ها و سبزیجات تازه را افزایش دهید. توجه داشته باشید که پروتئین‌ های گیاهی زودهضم بوده و سالم ‌تر هستند.

محرومیت از خواب: محرومیت مزمن خواب منجر به بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های کلیوی می شود. بدن در طول شب بافت ‌های آسیب ‌دیده کلیه را ترمیم می ‌کند. پس به بدن خود زمان کافی را برای درمان و ترمیم بدهید.

مصرف زیاد کافئین: مصرف کافئین هیچ خطری برای سلامتی ندارد. مشکل زمانی ایجاد می‌ شود که در جذب این ماده دچار افراط می‌ شوید. در واقع مصرف بیش از حد کافئین مشکلاتی در سلامتی کلیه‌ ها ایجاد می ‌کند. این ترکیب باعث افزایش فشارخون شده و به این ترتیب سلامت کلیه ‌ها را به خطر می ‌اندازد. در مصرف چای و قهوه دچار افراط نشوید. از مصرف نوشیدنی ‌های انرژی ‌زا خودداری کنید.

افراط در مصرف مسکن ها: زیاده ‌روی در مصرف مسکن‌ ها خطرات جدی برای کلیه ‌ها ایجاد می‌ کند. برای پیشگیری از مشکل بهتر است جایگزین‌ های مناسبی برای داروهای مسکن پیدا کنید. خودسرانه دارو مصرف نکنید. بهتر است از روش‌ ها و درمان‌ های طبیعی برای رفع و تسکین دردها استفاده کنید.

منبع:naturalnews

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha