دانشمندان موفق به كشف روش درمانی 15 دقیقه‌ای بدون نیاز به جراحی برای معالجه چاقی و دیابت شده‌اند.

در یك اقدام متحول كننده و شگفت انگیز در عرصه مراقبت‌های بهداشتی در شرایطی كه هر روز به جمعیت بیماران دیابتی در جهان افزوده می‌شود، دانشمندان مدعی ابداع روش درمانی 15 دقیقه‌ای و بدون جراحی شده‌اند كه به میزان قابل ملاحظه‌ای وزن را كاهش می‌دهد و عوارض ناشی از بروز بیماری دیابت را بهبود می‌بخشد. این درمان استثنایی جایگزینی ارزان و بی‌خطر برای جراحی است و شامل وسیله‌ای موسوم به «اندو باریر» می‌باشد.

این وسیله در واقع یك جلد پلاستیكی است كه به درون روده بیمار تزیق می‌شود تا از جذب غذا در درون بدن بیمار جلوگیری كند. این وسیله ساخت یك شركت تحقیقات پزشكی در آمریكاست و از طریق دهان و با استفاده از ابزاری به نام اندوسكوپ در هنگامی كه بیمار بیدار است به درون بدن فرستاده می‌شود.

محققان مركز پزشكی كارولیناس در كارولینای شمالی در این باره می‌گویند: جراحی چاقی به دلیل وزن زیاد بیمار و بیهوشی می‌تواند بسیار خطرناك باشد به همین خاطر دستیابی به روشی كه نیاز به جراحی نداشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

اندوباریر مدت 18 ماه تحت آزمایش قرار گرفت و به گفته متخصصان، درمانی بسیار مناسب برای اكثر بیماران است. هم چنین هزینه استفاه از این وسیله نصف هزینه ساده‌ترین جراحی‌های چاقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha