دکتر بشیر خالقی در برنامه "مناظره" رادیو گفت و گو گفت: اینکه گفته می شود زباله های بیمارستانی با زباله های شهری یکی می شود، درست نیست، زیرا از سال ها پیش این نوع زباله ها را تفکیک می کنند.

زباله های بیمارستانی سال هاست تفکیک  می شود

سلامت نیوزدکتر بشیر خالقیگفت: اینکه گفته می شود زباله های بیمارستانی با زباله های شهری یکی می شود، درست نیست، زیرا از سال ها پیش این نوع زباله ها را تفکیک می کنند.


 به گزارش سلامت نیوز، برنامه "مناظره" رادیو گفت و گو با موضوع چالش های پسماندهای بیمارستانی و فناوری های نوین پیرامون آن و با حضور دکتر بشیر خالقی متخصص کودکان، نماینده مردم خلخال و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به روی آنتن رفت.


دکتر بشیر خالقی نماینده مجلس در ابتدا با بیان اینکه وظیفه هر نماینده نظارت است، گفت: اینکه گفته می شود زباله های بیمارستانی با زباله های شهری یکی می شود، درست نیست، زیرا از سال ها پیش این نوع زباله ها را تفکیک می کنند.


این متخصص کودکان با اشاره به انواع زباله های بیمارستانی بیان داشت: نوعی از زباله ها، تیغه ها و سر سوزن ها است که در داخل ظروف خاصی ریخته می شود. مورد دیگر زباله های عادی است که مانند زباله های خانگی دفع می شود و در انتها زباله هایی که از اتاق عمل خارج می شود.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قبلا از زباله سوز استفاده می کردند ولی خود این کار آلودگی محیط زیست را منجر می شد. اما امروز دیگر از آنها استفاده نمی کنند. امروزه به شکل خاصی استریل سازی می کنند؛ دستگاه هایی مانند مایکروفر وجود دارند که با مواد خاصی این کار انجام می شود و بعد از طریق شهرداری ها دفن می شود.


نماینده مردم خلخال در مجلس به شیوع بیماری ها از  طریق زباله های بیمارستانی اشاره کرد و عنوان داشت: مسئولین امر باید به شکل جدی به این مسئله توجه کنند. بنده 20 سال مسئولیت بیمارستانی دارم و اولین کاری که کردم این بود که ببینم وضعیت زباله های پسماند چگونه است زیرا اگر این مسئله شرایط خوبی داشت، قطعا بقیه موارد نیز خوب می شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha