کمتر از دو ماه از تصمیم گیری وزارت بهداشت برای آموزش های کوتاه مدت 3 تا 6 ماهه متخصصین زنان برای انجام سونوگرافی میگذرد که شاهد ایجاد گروه های متعدد تلگرامی از سوی شرکت های تجهیزاتی سودجو و دعوت متخصصین زنان در گروه های فوق میباشیم.

سوءاستفاده مافیای تجهیزات پزشکی از تصمیمات مسوولین وزارت بهداشت

سلامت نیوز-دکتر اکبر محمدی: کمتر از دو ماه از تصمیم گیری وزارت بهداشت برای آموزش های کوتاه مدت 3 تا 6 ماهه متخصصین زنان برای انجام سونوگرافی میگذرد که شاهد ایجاد گروه های متعدد تلگرامی از سوی شرکت های تجهیزاتی سودجو و دعوت متخصصین زنان در گروه های فوق میباشیم.

به گزارش سلامت نیوز موضوعات تاسف آوری که در روزهای اخیر حجم بالایی از مکالمات ادمین های شرکت های تجهیزاتی را تشکیل میدهد میتوان در جملات زیر خلاصه کرد:

  • تبلیغ دستگاه های سونوگرافی ارزان قیمت و تشویق سایر اعضای گروه به دعوت سایر متخصصین جهت بالا بردن هر چه بیشتر آمار مخاطبین جهت فروش تعداد بیشتر دستگاه های بی کیفیت.
  • تحریک متخصصین به خرید دستگاه سونوگرافی از شرکت و استفاده از روش آزمون و خطا بر روی بیماران جهت یادگیری سونوگرافی با سواستفاده از تصمیم جدید وزارت بهداشت.
  • ساده جلوه دادن انجام سونوگرافی جهت تحریک متخصصین زنان برای خرید دستگاه سونوگرافی.
  • حذف اعضای احتمالی رادیولوژیست جهت جلوگیری از درز اخبار درون گروه ها

رزومه برخی از گردانندگان این گروه ها از قبل مشخص بوده و در وزارت بهداشت از چندین سال قبل برای ایشان پرونده های قطوری تشکیل شده است .
مسوولین این شرکت ها افرادی بودند که  چندین سال در سایه عدم نظارت وزارت بهداشت و معاونت درمان دانشگاه مربوطه کلاس های 2 تا 3 روزه سونوگرافی تشکیل داده و با تحویل دادن یکسری مطالب صرفا تئوری و دادن "یک تکه کاغذ به عنوان مدرک صلاحیت انجام سونوگرافی" شرکت کنندگان در کلاس ها را به خرید دستگاه سونوگرافی از شرکت مربوطه تحریک میکردند.ایشان مترصد فرصتی جهت بال و پر دادن به اندیشه های شوم خود و سودجویی بیشتر بودند که تصمیم اخیر وزارت بهداشت این فضا را برایشان مهیا کرده است.


تصمیم گیری های اخیر وزارت بهداشت در حیطه رشته رادیولوژِی همیشه در اتاق های بسته صورت گرفته و هیات بورد رادیولوژی و کارشناسان امر را دعوت نکرده اند.

زنگ خطرها از مدت ها پیش توسط کارشناسان امر به وزارت بهداشت انتقال یافته است. تشکیل گروه های تلگرامی شرکت های سود جو اولین پس لرزه در خطر بودن سلامت مردم است اما گوش مسوولین همچنان سنگین است تا جایی که در پاسخ به نامه اعتراضی هیات بورد رادیولوژی به سیاست های غلط وزارت بهداشت دکتر امامی رضوی قائم مقام دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی اظهار داشتند که نیازی به نظر خواهی از هیات بورد رادیولوژی نبود!


جامعه رادیولوژی در پاسخ به اظهارات دکتر امامی رضوی قاطعانه اعلام میکند که با توجه به آفت های شکل گرفته در سایه تصمیمات اشتباه وزارت بهداشت که گوشه ای از آن در بالا ذکر شد ایشان و سایر تصمیم گیرندگان با بایکوت کردن نظر کارشناسان امر ناخواسته در جهت حمایت از مافیای تجهیزات پزشکی و قربانی کردن سلامت مردم قدم برداشته اند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی رادیولوژیستهای ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha