رئیس پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: حدود سه تا چهار درصد بارداری ها منجر به سقط مکرر می شود.

چهار درصد بارداری ها منجر به سقط مکرر می شود

سلامت نیوز:  رئیس پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها گفت: حدود سه تا چهار درصد بارداری ها منجر به سقط مکرر می شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مینو رفیعی، روز چهارشنبه در پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها افزود: این مساله نشان دهنده ضرورت توجه بیشتر به آزمایشات ژنتیکی در کشور است.


رفیعی، میزان شیوع نازایی در ازدواج ها را دو و نیم درصد عنوان کرد و افزود: نازایی های ثانویه بیشتر از نازایی اولیه است.
وی خاطرنشان کرد: زوج هایی که اصلا فرزندی ندارند جزو گروه ناباروری اولیه و مادرانی که حداقل یک بار باردار شده اند اما در حال حاضر دیگر نمی توانند حامله شوند، جزو گروه ناباروری ثانویه به شمار می آیند.


رفیعی، تاکید کرد: بنابراین برای پیشگیری از نازایی و سقط مکرر، انجام آزمایش ها و مشاوره های ژنتیکی ضروری است.
رئیس پنجمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها در بخش دیگری از سخنان خود به میزان اختلالات متابولیکی در کشور اشاره کرد و گفت: میزان این اختلالات، پنج برابر میانگین جهانی است به آن معنا که از هر 500 تولد یک مورد مبتلا به اختلالات متابولیکی است.


رفیعی افزود: کودکان مبتلا به اختلالات متابولیکی، حاصل ازدواج های فامیلی هستند؛ این کودکان، متاسفانه هنگام تولد ظاهری نرمال (عادی) دارند و بیماری آنان ، دیر تشخیص داده می شود.


سقط مکرر به 2 مورد سقط یا بیشتر اطلاق می شود.
پنجمین سمینار دو روزه کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت ها امروز در سالن همایش های رازی آغاز شد و تا فردا (21 مرداد) به کار خود ادامه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha