یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 190576

راننده‌های کامیون و مددکاران اجتماعی یک ویژگی مشترک دارند: افرادی که در این دو حوزه مشغول به کار باشند از کمترین سطح سلامت قلب برخوردارند.

راننده‌های کامیون مواظب قلب خود باشند

سلامت نیوز: راننده‌های کامیون و مددکاران اجتماعی یک ویژگی مشترک دارند: افرادی که در این دو حوزه مشغول به کار باشند از کمترین سطح سلامت قلب برخوردارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، براساس گزارش دیسكاوری،‌ نتایج گزارشی جدید از مركز كنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریكا نشان می‌دهد رانندگان كامیون و مددكاران اجتماعی بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند.

در این تحقیق جدید دانشمندان هفت وضعیت سلامت قلبی را در بیش از 66 هزار فرد شاغل در 22 حوزه شغلی از 21 ایالت مختلف مورد بررسی قرار دادند. برای تعیین سلامت قلب هر یك از افراد، دانشمندان تعداد افرادی كه از هر هفت شاخص سلامت قلب انجمن قلب آمریكا برخوردار بودند را شمارش كردند: پرهیز از دخانیات، فعالیت جسمانی، فشار خون عادی، قند خون عادی، وزن متناسب، كلسترول عادی و رژیم غذایی سالم.

نتایج این بررسی نشان داد 3.5 درصد از تمامی افراد مورد بررسی از هر هفت شاخص سلامت قلب برخوردار بودند. سازگاری با 6 یا هفت نمونه از این شاخص‌ها با كاهش درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی در ارتباط است و نداشتن هیچ‌یك از این شاخص‌ها یا تعداد كمی از آنها درصد ابتلا به این بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند 9.6 درصد از تمامی كارگران تنها با دو شاخص سلامت قلب انطباق داشتند، اما درصد انطباق با یك یا دو نمونه‌ از این شاخص‌ها در میان كارگران بخش‌های اجتماعی و مددكاران و رانندگان كامیون‌های باری تا حدی قابل توجه افزایش پیدا می‌كرد: 14.6 درصد از مددكاران اجتماعی و 14.3 درصد از راننده‌های كامیون تنها با یك تا دو نمونه از شاخص‌های سلامت انطباق داشتند. به بیانی دیگر، افرادی كه در این حوزه‌ها مشغول به كارند از پایین‌ترین سطح سلامت قلب برخوردارند.

از سویی دیگر، افرادی كه در زمینه كشاورزی، جنگل‌بانی، ماهیگیری و مشاغل هنری، طراحی، سرگرمی، ورزش و رسانه مشغول به كارند از سلامت قلبی بالاتری برخوردارند و به ترتیب 5 تا 5.9 درصد از آنها با تعداد كمی از شاخص‌های سلامت قلب انطباق دارند.

محققان همچنین دریافتند شاغلان در بخش حمل و نقل از كمترین میزان فعالیت جسمانی برخوردارند، مصرف سیگار در میان كارمندان بخش تهیه و سرو غذا رواج دارد، سطح كلسترول در میان كارمندان بخش رایانه و ریاضیات ناخوشایند است، و قند خون در میان پرستاران و كارمندان بخش خدمات نیز رضایت بخش نیست.

همچنین باوجود اینكه شاغلان حوزه ماهیگیری، كشاورزی و جنگلبانی از بالاترین سطح سلامت قلب برخوردار هستند، رژیم غذایی آنها چندان سلامت نیست، به صوری كه 84.3 درصد از آنها از رژیم غذایی سالمی دنباله‌روی نمی‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha