چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 191461

متخصصان در یک بررسی جدید مشاهده کردند افرادی که رنگ پوست و چشم‌های روشنی دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان چشم هستند.

افراد چشم روشن در معرض ابتلا به این سرطان هستند!

سلامت نیوز:متخصصان در یک بررسی جدید مشاهده کردند افرادی که رنگ پوست و چشم‌های روشنی دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان چشم هستند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان آمریکایی برای اولین بار به بررسی ارتباط بین ژن‌های رنگدانه‌ای مرتبط با رنگ چشم و خطر ابتلا به سرطان نادر چشم (Uveal melanoma) پرداختند.

هر سال در آمریکا ابتلای حدود ۲۵۰۰ نفر به سرطان چشم تشخیص داده می‌شود. در حالیکه بررسی‌ها نشان می‌داده ابتلا به سرطان نادر چشم در میان نژادهای سفید پوست و افرادی با رنگ چشم روشن، شایع‌تر است اما فاکتورهای خطرزای ژنتیکی که به بروز این سرطان کمک می‌کنند تاکنون ناشناخته بوده است.

در این بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی از بیش از ۲۷۰ بیمار مبتلا به سرطان چشم مورد مطالعه قرار گرفت. پزشکان به ارزیابی ۲۹ جهش ژنتیکی ارثی که پیش از این ارتباط آنها با خطر ابتلا به ملانوم پوستی آشکار شده بود پرداختند تا نقش آن در خطر ابتلا به سرطان چشم مشخص شود.

این تیم تخصصی دریافتند پنج جهش ژنتیکی با خطر ابتلا به سرطان چشم مرتبط است و از میان این پنج جهش سه ارتباط ژنتیکی مهم در بخشی رخ می‌دهد که تعیین کننده رنگ چشم است.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، به گفته محققان این یافته‌ها می‌تواند مسیر اقدامات تحقیقاتی آتی را برای تشخیص و شناسایی ارتباط ژن‌های رنگدانه با دیگر فاکتورهای خطرزای زیست محیطی و ژنتیکی در بروز سرطان‌ها هموار سازد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha