معاون آموزشی وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران ، عادلانه ترین ساختار نظام سلامت را در دنیا دراد .

دکتر " محمد علی محققی "‌ روز چهارشنبه در آیین همایش ملی بسیج سلامت و اصلاح الگوی مصرف گفت : ساختار عادلانه نظام سلامت در تبلور و ایجاد وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شده که در آن خدمات درمانی با آموزش ، ادغام شده است .

محققی گفت :‌این در حالی است که در بسیاری از کشورهای دنیا ، آموزش پزشکی یک جریان منفک از خدمات سلامت بشمار می آید و به همین علت است که دانشمندان حوزه سلامت به این نتیجه رسیدند که بسیاری از دانشکده های پزشکی ، پاسخگوی نیازهای مردم در حوزه خدمات درمانی نیست .

وی گفت :‌ با ادغام آموزش و درمان وتشکیل وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی ، تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور وظیفه پاسخگویی به جمعیت تحت پوشش خود را دارند .

وی در بخش دیگری از سخنانش به تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود : در زمان حاضر هیچ نیروی انسانی در این حوزه تربیت نمی شود مگر اینکه برای پاسخگویی به نیاز های مردم تربیت شده باشد و این موضوع یک اصلاح هوشمندانه سیاست های تربیت نیروی انسانی بشمار می اید .

محققی ، افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در کشور و تلاش برای ماندگاری نیروی انسانی متخصص در مناطق کشور را یکی دیگراز عادلانه ترین شاخص های بخش سلامت برشمرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ، گفت :‌ به عنوان نمونه استان سیستان و بلوچستان که تا قبل از انقلاب به تعداد انگشت های دست پزشک متخصص نداشت ، خوشبختانه امروز تعداد زیادی متخصص را در خود جای داده به گونه ای که امروز یکی از قطب های چشم پزشکی کشور بشمار می آید .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha