رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان گفت: کارانه سال ۹۴ پرستاران متاسفانه هنوز تسویه نشده است که دلیل اصلی آن بدهی هنگفت بیمه‌ها به وزارت بهداشت است.

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان گفت: کارانه سال ۹۴ پرستاران متاسفانه هنوز تسویه نشده است که دلیل اصلی آن بدهی هنگفت بیمه‌ها به وزارت بهداشت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، هادی زرینی با بیان اینکه باب تعامل جدیدی با وزارت بهداشت برقرار شده که مسؤولان نظام پرستاری استان نیز در جلسات این وزارتخانه نقش برجسته‌ای داشته‌اند، اظهار کرد: بحث تدوین و بازنگری جدید شرح وظایف پرستاری آغاز شده که مدیر پرستاری استان و دبیر نظام پرستاری همدان به همراه مدیران پنج استان دیگر مسؤول این بازنگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه تدوین شرح وظایف کارشناسان اتاق عمل، هوشبری و همچنین پرستاران جامعه‌نگر به استان همدان واگذار شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اتفاق مهم یک دگرگونی در وضعیت پرستاری کشور ایجاد شود و زمینه برای اجرای قانون مهم تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مهیا شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان از برگزاری نخستین دوره کلاس‌های نسخه‌خوانی توسط نظام پرستاری همدان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها توسط اساتید مجرب برگزار شد که نخستین گروه از آنها تا یک ماه آینده مجوز کار در داروخانه‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی بیان کرد: این جریان آغاز خوبی برای فعالیت‌های آموزشی نظام پرستاری در همدان بود و در آینده نزدیک کلاس‌های ویژه ICU ،CCU دیالیز و همچنین دستیار دندانپزشک توسط نظام پرستاری همدان برگزار خواهد شد که با این کار در ارتقای کیفیت خدمات به بیماران قدم مثبتی برداشته می‌شود.

زرینی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در برگزاری مسابقات ورزشی در هفته اول آبان با هدف افزایش روحیه گروه پرستاری استان، افزود: در این مسابقات نفرات برتر و تیم‌های انتخابی استان مجوز حضور در مسابقات ورزشی کشوری که دی ماه در بندرعباس برگزار می‌شود را خواهند گرفت.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه وضعیت حقوق و کارانه پرستاران به کجا کشید، خاطرنشان کرد: کارانه سال ۹۴ پرستاران متاسفانه هنوز تسویه نشده که دلیل اصلی آن بدهی هنگفت بیمه‌ها به وزارت بهداشت است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری همدان تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده نوید پرداخت بدهی‌ها توسط بیمه‌ها به وزارت بهداشت داده شده که امیدوارم تا دو ماه آینده مطالبات کارکنان بهداشت و درمان پرداخت شود.

وی با اشاره به وضعیت پرستاران شرکتی گفت: طبق جلسه‌ای که چند ماه پیش با رئیس دانشگاه داشتیم، مرخصی و کارانه آنها مثل پرستاران رسمی محاسبه می‌شود و پیگیر مشکلات این همکاران هستیم.

زرینی خاطرنشان کرد: در مجموع سازمان نظام پرستاری کشور با وجود پرستاران شرکتی از اساس مخالف است و امیدواریم راهکار مناسبی در راستای تبدیل وضعیت این گروه به وجود آید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha