مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های استقبال از مهر گفت: این برنامه ها در 5 فصل تدوین شده و برای اجرا به مناطق ابلاغ کرده ایم.

مدارس محلات محروم در اولویت اجرای برنامه‌های سلامت محور

سلامت نیوز:مدیرکل سلامت شهرداری تهران در تشریح ویژه برنامه های استقبال از مهر گفت: این برنامه ها در 5 فصل تدوین شده و برای اجرا به مناطق ابلاغ کرده ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سمانه زمانی ضمن بیان این مطلب با تاکید بر ضرورت توجه به اصل پیشگیری در برنامه های سلامت محور اظهار کرد: اداره کل سلامت همواره در تلاش است تا با آموزش اصول اساسی پیشگیری از بیماری به دانش آموزان این موضوع را به درون خانه ها ببرد و به نوعی تمامی اعضای خانواده را با این بحث درگیر کند. البته، موضوعات آموزشی که در هر دوره انتقال داده می شود متناسب با گروه سنی جمعیت مخاطب است تا در سبک زندگی آن ها لحاظ شود.

وی افزود: یکی از موضوعات جدی که همزمان با بازگشایی مدارس آموزش داده می شود نحوه گذراندن دوره بلوغ و شیوه برخورد با بحران‌های این دوره است. دوره‌های آموزشی این مبحث قرار است تا با همکاری سازمان آموزش و پرورش در مدارس برگزار شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اشاره به توزیع اقلام آموزشی مانند بروشور و لوح فشرده برای آموزش مباحث سلامت محور در طول سال گفت: یکی از زیرساخت های سازمان سلامت مراکز فرآموز است که مهم ترین ابزار ما برای انتقال پیام های شهروندی سلامت محور به دانش آموزان محسوب می شود. این مراکز در تابستان فعال هستند اما به دنبال توافق مجموعه های سلامت مناطق با آموزش و پرورش هر منطقه، این آمادگی را داریم تا همزمان با بازگشایی مدارس پذیرای تعداد بیشتری از دانش آموزان باشیم.

به گفته زمانی در مراکز فرآموز موضوعات سلامت محور در قالب تئاتر، کارگاه های آموزشی و اسباب بازی به دانش آموزان ارائه می شود.

وی در ادامه به اجرای طرح سلامت معنوی در مدارس مناطق محروم پرداخت و عنوان کرد: آموزش های مذکور به طور همزمان با دانش آموزان و والدین ارائه می شود و هدف از اجرای این طرح تعالی خانواده، آموزش مهارت های زندگی و آشنایی دانش آموزان و والدین با آسیب های اجتماعی و نحوه مقابله با آن ها است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران ضمن اظهار امیدواری نسبت به اجرای طرح سلامت معنوی در تمامی مدارس سطح شهر در آینده تصریح کرد: همان طور که بارها اعلام شد اولویت ما در اجرای برنامه های سلامت محور محلات محروم است البته این به معنای آن نیست که سایر فضاها را نادیده بگیریم. نگاه ما این است که ابتدا مدارس محلات محروم و در مرحله بعد مدارس هیئت امنایی و مدارس دولتی را پوشش دهیم.

زمانی ادامه داد: زمانی که با سازمان ها تفاهم نامه امضا می کنیم ارائه خدمات شامل تمامی مدارس حتی مدارس غیرانتفاعی می شود اما اجرای برنامه ها به تمایل مدارس و وجود زیرساخت های لازم در این اماکن باز می گردد.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، وی در پایان به شعار برنامه های استقبال از مهر اشاره کرد و گفت: با توجه به شیب تند ابتلا به دیابت، شعار امسال ما پیشگیری از این بیماری در همه گروه های سنی از جمله کودکان است. از آن جا که بحث ابتلا به دیابت ممکن است برای کودکان سنگین باشد با همکاری سازمان آموزش و پرورش شعار تغذیه سالم و مناسب را همزمان با آغاز ماه مهر در مدارس پیگیری می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha