عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس، گفت: طرح پزشک خانواده در استان فارس باعث نارضایتی بیماران و پزشکان عمومی شده است.

طرح پزشک خانواده در فارس باعث نارضایتی بیماران و پزشکان عمومی شده

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس، گفت: طرح پزشک خانواده در استان فارس باعث نارضایتی بیماران و پزشکان عمومی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،مسعود رضایی  درباره میزان رضایتمندی مردم از اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در استان فارس، افزود: اصل پزشک خانواده بسیار مطلوب است و اجرای آن در کشورهای دنیا نیز موفقیت آمیز بوده است اما از آن جهت که در کشور بسترسازی مناسبی برای اجرای آن صورت نگرفت لذا نتوانست اجرای پایلوت آن در استان فارس رضایتمندی به همراه داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمبود حمایت های بیمه ای در اجرای طرح پزشک خانواده باعث شد تا این طرح نتواند به اهداف موردنظر دست پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: یکی از ایرادات اجرای طرح پزشک خانواده در استان فارس آن است که بیماران زمانی می توانند به پزشکان مراجعه کنند که از قبل وقتی برای آنان تعیین شده باشد و اگر بیماری خارج از وقت تعیین شده با مشکلی مواجه شود و به پزشک مراجعه کند نمی تواند از مزایای پزشک خانواده بهره مند شود.

وی یادآور شد: از سویی دیگر گاهی در مراجعات بعدی که بیمار می خواهد برای بار دوم و نشان دادن جواب آزمایش به پزشک خانواده مراجعه می کند مجبور به اخذ نوبت است که این نیز با وقت های طولانی مدت همراه است.

رضایی افزود: ناگفته نماند که شان پزشکان عمومی در اجرای طرح پزشک خانواده تا حدودی افت پیدا کرده و این جایگاه نتوانسته در مسیر اصلی خود قرار گیرد زیرا برخی از مواقع پزشک عمومی می تواند به درمان بیمار کمک کند اما یا به اصرار بیمار یا بر اساس چارچوب طرح پزشک خانواده به ناچار بیمار را به پزشک متخصص ارجاع می دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، تصریح کرد: در ابتدای طرح پزشک خانواده، پزشکان عمومی حق الزحمه خوبی دریافت می کردند اما متاسفانه اکنون مدتی است که نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: طرح پزشک خانواده درحالی در استان های فارس و مازندران اجرایی شده که مدت طولانی از اجرای پایلوت آن گذشته است و اگر از اجرای آن نتایج مثبتی اخذ شده پس چرا آن را به دیگر استان ها تسری نمی دهند اگر هم دارای نقاط ضعف است پس باید تلاش شود تا این نقاط ضعف برطرف شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید هرچه سریعتر اجرای پایلوت طرح پزشک خانواده در استان های فارس و مازندران تعیین تکلیف شود زیرا ادامه این روند مشکلات درمانی را در این دو استان افزایش خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha