شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 19266

به اعتقاد یك متخصص علوم دامی، صنعت شیر همواره یك الگوی خصوصی‌سازی در دامپروری بوده است.

دكتر غلامرضا قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: خانه شیر باید بتواند از گاوداران حمایت و آن‌ها را توجیه و آموزش دهد. چراكه صنعت گاوداری نشان داده كه قابلیت‌های بالایی دارد و اگر خانه شیر بتواند از آن‌ها حمایت‌های مختلفی داشته باشد، قطعا در سیستم دامپروری تاثیری زیادی دارد.

به گفته‌ی وی، در صنعت شیر نسبت به طیور، گوسفندداری و گاوگوشتی شاهد توسعه و پیشرفت‌های بیشتری هستیم. بخشی از این توسعه به دلیل آن است كه عمده آن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان تاكید كرد: باید به خانه شیر آزادی عمل بیشتری داده شود و دولت كمتر دخالت كند. چراكه صنعت شیر همواره نشان داده یكی از صنایع الگوی ماست و اگر دولت كمتر دخالت كند می‌تواند كاملا توسعه یابد و رشد خوبی داشته باشد.

قربانی یادآور شد: در حال حاضر میانگین تولیدات در صنایع شیر افزایش یافته است و همیشه این صنعت یك الگوی خصوصی‌سازی در صنعت دامپروری بوده است. از این جهت بقیه صنایع در دامپروری و كشاورزی نیز باید از صنعت شیر الگو بگیرند.

این متخصص علوم دامی افزود: در دنیای امروز چاره‌ای نیست كه از پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده شود و صنعت گاوداری نشان داده این پتانسیل‌ها را داراست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha