یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 192758

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی با اشاره به راه‌های کاهش خطر آسیب به کلیه‌ها در بیماران دیابتی، گفت: این بیماران در صورتی که استعمال سیگار داشته باشند 4 برابر زودتر از سایر افراد کلیه‌هایشان دچار مشکل می‌شود.

راههای کاهش آسیب به کلیه‌ها در بیماران دیابتی

سلامت نیوز:متخصص غدد و بیماری‌های داخلی با اشاره به راه‌های کاهش خطر آسیب به کلیه‌ها در بیماران دیابتی، گفت: این بیماران در صورتی که استعمال سیگار داشته باشند 4 برابر زودتر از سایر افراد کلیه‌هایشان دچار مشکل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان‌زاده  در ارتباط با خطر آسیب به کلیه‌ها در بیماران دیابتی، اظهار داشت: با 4 اقدام اساسی می‌توان شانس آسیب کلیه در اثر دیابت را به نحو چشمگیری کاهش داد که مهمترین راهکار در این زمینه این بوده که افراد دیابتی که سیگار می‌کشند هر چه سریعتر نسبت به ترک آن اقدام کنند.

وی افزود: بنا به دلایلی که کاملاً روشن نیست رگ‌های خونی که خون را به کلیه‌ها می‌رسانند با تأثیر دود سیگار آسان‌تر آسیب می‌بینند.

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی گفت: در بین افراد مبتلا به دیابت کسانی که استعمال سیگار دارند در مقایسه با سایر بیماران دیابتی کلیه‌هایشان 4 برابر زودتر خراب می‌شود.

وی افزود: بهبود کنترل قند خون نیز به پایین آوردن سرعت آسیب کلیه‌ها کمک می‌کند. بهبود فشار خون نیز به مقدار زیادی در این زمینه مؤثر است.

متخصص غدد و بیماری‌های داخلی در پایان گفت: بیماران دیابتی اگر فشار خون قابل قبولی داشته باشند استفاده از برخی داروهای مثل مهارکننده‌های ACG که موجب کند شدن روند آسیب کلیوی می‌شود می‌تواند برای آنها مؤثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha