متخصص بیهوشی گفت: در بعضی موارد در بیهوشی عمومی، بیمار در حین عمل، هوشیار و اتفاقات اطراف خود را متوجه می‌شود، این مورد بسیار نادر است و در این حالت بیمار هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

دلایل هوشیاری برخی بیماران حین عمل جراحی

سلامت نیوز:متخصص بیهوشی گفت: در بعضی موارد در بیهوشی عمومی، بیمار در حین عمل، هوشیار و اتفاقات اطراف خود را متوجه می‌شود، این مورد بسیار نادر است و در این حالت بیمار هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید مهدی موسوی  واکنش‌های آلرژیک مقطعی، وارد شدن ترشحات دهان و حلق به ریه و تهوع و استفراغ را از جمله عوارض داروهای بیهوشی دانست و گفت: این عوارض در کمتر از یک درصد افراد خود را نشان می‌دهد.

موسوی گفت: اختلال در حافظه یا فراموشی‌های موقتی که گاهی بعد از بیهوشی در بیمار رخ می‌دهند ماندگار نیستند و هیچ‌گونه ضایعه مغزی مخصوصاً برای کودکان و نوزادان بعد از بیهوشی به وجود نمی‌آید.

این متخصص بیهوشی، گلودرد، احساس گیجی، لرز، سردرد، خارش، کمردرد، گیجی و اختلال حافظه، عفونت ریه، اختلالات ادراری و درد عضلانی را از جمله عوارض دیگر دانست که ممکن است بعد از بیهوشی به صورت موقت بروز کند.

موسوی افزود: این امکان وجود دارد که در بعضی موارد در بیهوشی عمومی، بیمار در حین عمل هوشیار و اتفاقات اطراف خود را متوجه شود که البته باید گفت این مورد بسیار نادر است و در این حالت بیمار هیچ‌گونه دردی را احساس نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که بیهوشی بهتر است یا بی‌حسی موضعی، بیان کرد: بهترین شخص برای تشخیص این موضوع، متخصص بیهوشی است، اما معمولاً برای جراحی‌های بزرگ از بیهوشی‌های عمومی و برای جراحی‌های کوچک همچون جراحی روی یک اندام یا جراحی‌های پایین تر از قفسه سینه، از بیهوشی ناحیه‌ای استفاده می‌شود.

این متخصص بیهوشی در پایان گفت: بیمار قبل از عمل باید سابقه هر بیماری حتی سرماخوردگی در روزهای اخیر، نام داروهایی که دوره مصرف آنها را می گذراند یا به آن حساسیت دارد و مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر را به اطلاع متخصص بیهوشی خود رساند، همچنین در صورتی که در کمتر از یک ماه گذشته بیهوشی عمومی دیگری را داشته، باید حتماً با پزشک خود در میان گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha