رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ۳۳۹۰ نفر در آزمون دستیاری(پزشکی تخصصی) امسال قبول شدهاند و نتایج نهایی این آزمون تا بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ شهریور اعلام میشود.

نتایج نهایی آزمون دستیاری امروز اعلام میشود

سلامت نیوز: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ۳۳۹۰ نفر در آزمون دستیاری(پزشکی تخصصی) امسال قبول شدهاند و نتایج نهایی این آزمون تا بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ شهریور اعلام میشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از «نسیم آنلاین»، حسین پورکاظمی گفت: آزمون دستیاری تخصصی پزشکی (آزمون ورود پزشکان عمومی به دوره تخصصی) 9 اردیبهشت امسال با شرکت 14 هزار و 93 پزشک عمومی در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: نتایج اولیه این آ زمون به عنوان افراد مجاز به انتخاب رشته در 16 مرداد اعلام شد و شش هزار و 974 نفر انتخاب رشته کردند.

رئیس مرکز سنجش آزموش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ظرفیت نهایی آزمون دستیاری امسال حدود 250 نفر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است و در مجموع سه هزار و 390 نفر به عنوان قبول شدگان نهایی از مهر امسال در رشته های تخصصی پزشکی وارد دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های آموزشی می شوند.

پورکاظمی افزود: مطابق مصوبه مجلس حدود 30 درصد از ظرفیت نهایی آزمون دستیاری سهمیه بومی مناطق محروم است و در صورتی داوطلبان این مناطق حد نصاب نمره را کسب کنند، می توانند با استفاده از این سهمیه وارد دوره های دستیاری تخصصی شوند.

وی گفت: احتمال می دهیم با توجه به وضعیت نمرات داوطلبان مناطق محروم، ظرفیت سهمیه بومی مناطق محروم در این مرحله از اعلام نتایج تکمیل نشود و در آینده در مرحله تکمیل ظرفیت این ظرفیت تکمیل شود.

رئیس مرکز سنجس آموزش پزشکی افزود: 25 درصد ظرفیت پذیرش رشتههای دستیاری نیز به ایثارگران، رزمندگان و فرزندان شهدا اختصاص دارد که البته باید حد نصاب حداقل نمره را کسب کنند.

پورکاظمی گفت: اگر ظرفیت سهمیه ایثارگران و رزمندگان تکمیل نشود، می توانیم بخشی از آن را به سهمیه آزاد اختصاص دهیم اما در مورد سهمیه بومی مناطق محروم طبق قانون نمی توانیم این سهمیه را به داوطلبان آزاد بدهیم به همین علت این سهمیه در مرحله تکمیل ظرفیت، پر می شود.

وی افزود: تمام سهمیههای ذکر شده جزو همان ظرفیت نهایی سه هزار و 390 نفر است و سهمیه اضافه در دانشگاههای علوم پزشکی نداریم، تنها سهمیه‌های اضافه مربوط به دانشجویان ممتاز و سهمیه بورسیه ارتش است که تعداد همه آنها به 100 نفر نمی رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha