رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک، انتظار پرستاران از مجلس دهم به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان را، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد.

بیشترین بار طرح تحول سلامت بر دوش پرستاران/مشکلات پرستاری را نمی بینند

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک، انتظار پرستاران از مجلس دهم به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان را، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،محسن غنجی گفت: یکی از مطالبات اصلی پرستاران ، اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است و این چیزی فراتر از حق شان نیست ، بلکه اگر این قسمت از مطالبات حل شود به نفع سلامت مردم خواهد بود که اگر توجه لازم صورت نگیرد، گیرندگان خدمت در آن حوزه، خدمات مناسبی دریافت نخواهند کرد.

وی افزود: چیزی که الان با آن مواجه هستیم نبود نگاه تیمی در حوزه بهداشت و درمان است که نه در کلان، بلکه در خرد آن هم وجود ندارد.

غنجی ادامه داد: به رغم اینکه ما مشکلات عدیده ای داشتیم اما بیشترین مشکلات ما بعد از طرح تحول سلامت اتفاق افتاد زیرا بعد از تحول سلامت نگاه ها به سلامت بیشتر شد و به دلیل تبلیغات بیشتری که در حوزه بهداشت و سلامت صورت گرفت، باعث شلوغ شدن بیمارستان ها شد.

وی افزود: یکی دیگر از معضلات ما کمبود پرستار است و متاسفانه پرستاران ما امنیت شغلی ندارند و یکسری از پرستاران شرکتی داریم که کمترین حقوق را می گیرند و هیچ امنیت شغلی ندارند که فردا باشند یا نباشند .

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اراک اظهار داشت: متاسفانه این کمبودها و نبود بسترهای مناسب در طرح تحول سلامت باعث شد، مشکلات زیرساختی به گونه ای باشد که در وهله اول پرستاران باید پاسخگوی نیازها و حق مردم باشند از قبیل چراهای بسیاری که به دلیل کمبودها  وجود دارد و  تمام این مسائل باعث زیاد شدن کار پرستاران بعد از طرح تحول سلامت شد و وعده های زیادی به پرستاران داده شد که متاسفانه تا الان عملی نشده است.

وی گفت: بالای ۶ ماه است که اضافه کاری بسیاری از پرستاران پرداخت نشده و کمبود نیروی پرستار در بیمارستانها یکی از چالش هایی است که باید مسئولین به آن توجه کنند.

غنجی ادامه داد: به دلیل نبود جذابیت های شغلی خیلی از همکاران پرستار تمایلی به حضور در بیمارستان های دولتی ندارند و با انواع فشارهایی روبرو می شوند که ربطی به حوزه پرستاری ندارد و اگر این مشکلات رفع شود قطعا ما پرستاران به ایده آل خود نزدیک می شویم .

وی، یکی دیگر از دغدغه های جامعه پرستاری را بحث تعرفه گذاری خدمات عنوان کرد و گفت: ۹ سال پیش قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد مبنی بر تعرفه گذاری خدمات پرستاری که متاسفانه تا الان اجرایی نشده و خواسته پرستاران اجرای این قانون است و امیدواریم همکاران در شورای عالی نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت به منافع مردم فکر کنند و باید فکر کنیم که هر جا که مراجعه می کنیم بهترین خدمات ارائه می شود و بهترین پرستاران آنجا هستند و این محقق نمی شود مگر اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha