دبیر علمی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، از ارائه طرح درمان های جدید در جهت حفظ سلامت و افزایش طول عمر دندان ها، در کنگره پیش رو خبر داد.

گرایش مردم به داشتن دندان های زیباتر و سفیدتر افزایش یافته است

سلامت نیوز:دبیر علمی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، از ارائه طرح درمان های جدید در جهت حفظ سلامت و افزایش طول عمر دندان ها، در کنگره پیش رو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر حسن اسلامی در آستانه برگزاری شانزدهمین کنگره متخصصین ترمیمی ایران گفت: کنگره امسال با محوریت سلامت و کرامت بیماران برگزار می شود و هدف اصلی ما این است که سلامت بیمار در اولویت قرار گیرد و طرح درمان هایی که ارائه می شود بر مبنای حفظ سلامت بیمار و روش هایی باشد که کمترین آسیب را به دندانهای بیمار وارد کند و در نهایت موجب افزایش کارایی و طول عمر دندانهایشان شود.

این متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، افزود: در کمیته های اجرایی و علمی کنگره امسال سعی شده با توجه به تجربیاتی که در کنگره های گذشته کسب کرده ایم  بهترین برنامه ها را ارائه دهیم تا پاسخگوی نیاز دندانپزشکان عمومی کشور که نقش اصلی و اساسی در درمان بیماران و پیشگیری در جامعه را دارند، باشیم.

استادیار دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: با توجه به مهمترین محور کنگره امسال که با نام سلامت و کرامت بیماران نامگذاری شده است، سخنرانی ها و مقالاتی در زمینه تشخیص و درمان پوسیدگی ها در مراحل اولیه چه در سطح فردی و چه در سطح جامعه خواهیم داشت

وی گفت: نیازهای جامعه تغییر کرده بطوریکه انتظارات افراد برای داشتن دندان های زیباتر و سفید تر بیشتر شده به همین منظور سعی شده در کنگره امسال تکنیک های مختلفی در این زمینه که در دنیای امروز کاربرد دارد را به دندانپزشکان آموزش دهیم تا بتوانند به طور صحیح این درمان ها را در مطب و کلینیک ها انجام دهند

اسلامی، گروه های هدف در این کنگره را متخصصین دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکان عمومی و تمامی رشته های تخصصی مرتبط عنوان کرد و افزود: تمامی گروههای یاد شده بر حسب نیاز و کاربردشان می توانند در این کنگره شرکت کرده و از آخرین مطالب و دست آوردهای نوین این رشته آگاه شوند.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران، پیشگیری را بهتر از درمان عنوان کرد و گفت: با پیشگیری بسیاری از مشکلات دندانی و بهداشتی دهان بروز نخواهد کرد و از صرف وقت و هزینه های زیاد هم جلوگیری می شود و علاوه بر این فرد دارای سالم ترین دندان و محیط دهان خواهد بود.

روش های پیشگیری هم برای اکثریت جامعه شناخته شده است مانند مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان شویه ها و روش های دیگری مثل فلوراید تراپی که تقریبا همه اینها در تمام نقاط کشور قابل دسترس است فقط آن چیزی که لازم است نیاز به آموزش بیشتر به مردم از طریق انجمن های دندانپزشکی، دندانپزشکان و رسانه های عمومی است.

وی ادامه داد: با تاکید بیشتر و با تکرار این مسائل و اهمیت پیشگیری، می توان مردم را به این نکته آگاه کرد که  با  روش های پیشگیری از بروز مشکلات دندانی شان جلوگیری کنند و فقط برای معاینات دوره ای و سالی یک یا دو بار به دندانپزشک مراجعه کنند تا اگر مشکل جزیی در دندانها وجود داشت  در همان سطح ابتدایی آن را درمان کرده تا  منجر به آسیب بیشتر دندانها نشود زیرا مشکل بیشتر باعث صرف هزینه و وقت بیشتر می شود.

اسلامی خاطر نشان کرد: اگر مشکلی برای دندان های بیماران ایجاد شود مطمئن باشند که دندانپزشکان کشور در بالاترین سطح علمی نسبت به سطح جهانی آموزش می بینند و با آخرین روش های درمانی که در سراسر دنیا در حال انجام است، می توانند در جهت رفع مشکلات دندانی بیماران ارائه خدمت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha