پلیس راهور ناجا نیز با ارسال آثار منتخب در زمینه سوانح ترافیكی در این جشنواره بین المللی شركت كرد كه آثار ارسالی توسط كمیته داوران بین المللی آن كنفرانس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند كه خوشبختانه پلیس راهور ناجا با كسب مدال برنز، رتبه سوم این رقابت های بین المللی را كسب نمود.

پلیس ایران مقام سوم آموزش همگانی و فرهنگ سازی ترافیک در جهان را کسب کرد

سلامت نیوز:پلیس راهور ناجا در كنفرانس جهانی پیشگیری از مصدومیت ها و ارتقاء ایمنی (فنلاند - 2016)مدال برنز جهانی  را کسب نمود.

به گزارش سایت پلیس راهور معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا در بازگشت از کنفرانس مذکور عنوان کرد: با توجه به اینكه سالیانه در دنیا حدود 1/240/000 نفر كشته و حدود 50/000/000 نفر مصدوم و معلول ناشی از تصادفات و سوانح ترافیكی را شاهد هستیم، سازمان ملل متحد دهة (2020-2010) را دهة اقدام برای ایمنی راه مورد تصویب قرار داده و كشورهای عضو توصیه نموده است در این حركت جهانی 5 محور اصلی شامل مدیریت سوانح ترافیك، ایمنی راه، ایمنی وسیله نقلیه، ایمنی كاربران راه و مراقبت های درمانی پس از رخداد مد نظر قرار گرفته است.


سرهنگ جهانی افزود:جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یكی از اعضاء فعال، زمینه رسیدن به اهداف فوق را مورد توجه قرار داده و پلیس راهور ناجا با همكاری سایر سازمانها و دستگاههای مرتبط، تلاش های گسترده ای را انجام داده است كه یكی از نتایج آشكار این اقدامات كاهش حدود 11000 نفر كشته طی 10 سال گذشته بوده است.

از جمله این اقدامات اطلاع رسانی و آموزش همگانی و فرهنگ سازی ترافیك بین اقشار مختلف جامعه در بین همیاران پلیس و پلیس مدرسه (دانش آموزان)، رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل بار و مسافر، فعال سازی معلمین، اساتید دانشگاه به عنوان فرهنگ یاران ترافیك با همكاری وزارت آموزش و پرورش و راهوران محله (دهیاران)، بازرسان نامحسوس (اقشار عمومی)، تهیه و تولید برنامه های مختلف رادیو و تلویزیونی با رویكرد تولید تیزرهای انیمیشن و رئال و ... می باشد.
 

 دوازدهمین كنفرانس بین المللی پیشگیری از مصدومیت ها و ارتقاء ایمنی (فنلاند 2016) زیر نظر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در هر 2 تا 3 سال در یكی از كشورهای عضو برگزار می گردد كه در سال های گذشته در كشورهای آفریقای جنوبی و انگلستان با هدف پیشگیری از انواع سوانح و مصدومیت ها در ارتقاء ایمنی خصوصاً در مسائل مربوط به مسائل ترافیك شامل ایمنی راه، ایمنی وسیله نقلیه، ایمنی كاربران راه (راننده، عابر پیاده، دوچرخه سوار، موتورسوار) تشكیل گردیده است.


در سال جاری (2016) این كنفرانس در كشور فنلاند شهر تامپره با حضور بیش از 1200 محقق و كارشناس مرتبط از 132 كشور برگزار گردید كه در آن حدود 400 مقاله و 630 پوستر و چندین سخنرانی جامع با پرده نگار (پاورپوینت) ارائه گردید.


این كنفرانس با اهداف پیش گفته و تبادل تجارب بین محققان و كارشناسان حوزه های ایمنی از سازمانهای دولتی، دانشگاهها، مراكز تحقیقاتی، سازمانهای مردم نهاد برگزار گردیده و از جمله برنامه های مهم در این همایش ها انتخاب و معرفی آثار و تولیدات رسانه ای در حوزه های ایمنی است كه در موضوعات مختلف و مرتبط مانند سوانح شغلی، مصدومیت های خانگی، سوانح ورزشی، بالایای طبیعی و سوانح ترافیك بررسی می شود.


در این راستا كشورهای مختلف از چند ماه قبل آثار و تولیدات خویش را به دبیرخانه كنفرانس ارسال و در رقابت جهانی شركت می دهند.

پلیس راهور ناجا نیز با ارسال آثار منتخب در زمینه سوانح ترافیكی در این جشنواره بین المللی شركت كرد كه آثار ارسالی توسط كمیته داوران بین المللی آن كنفرانس مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند كه خوشبختانه پلیس راهور ناجا با كسب مدال برنز، رتبه سوم این رقابت های بین المللی را كسب نمود.

 
لازم به توضیح است در همایش مذكور رئیس پلیس راهور ناجا به اتفاق همراهان دكتر حمید سوری (رئیس مركز تحقیقات ارتقاء ایمنی و پیشگیری از مصدومیت های دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی و عضو هیئت مدیره شبكه تحقیقات جهانی پیشگیری ازسوانح ترافیكی وابسته به سازمان بهداشت) ، سرهنگ عین اله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیك پلیس راهور ناجا و سرهنگ علی نقیان كارشناس عالی انتظامی و ایمنی شركت نمودند و مدال برتری را از مدیركل بین المللی ایمنی رسانه ای وابسته به سازمان ملل متحد (خانم دكتر مارسیا هاول) دریافت نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha