رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به ادامه اجرای طرح کمک پرستار به عنوان تهدیدی جدی برای پرستاران، خواستار توقف آن شد.

نظام پرستاری خواستار توقف اجرای طرح کمک پرستار شد

سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پرستاری با اشاره به ادامه اجرای طرح کمک پرستار به عنوان تهدیدی جدی برای پرستاران، خواستار توقف آن شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، نظام خواستار توقف اجرای طرح کمک پرستار شدمحمد علی آدابی رییس سازمان نظام پرستاری؛ در خصوص ضرورت توقف اجرای طرح کمک پرستار، افزود: این قشر با تصور اینکه خود را شبهه پرستار می دانند عملا در کار فارغ التحصیلان و حتی افراد باسابقه رشته پرستاری دخالت می کنند آن هم درشرایطی که هر پرستار طی چند سال باید تخصصی ترین دوره های آموزشی را پشت سر گذارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه  8الی 10 هزار دانشجوی پرستاری با نگرانی شدید از آینده شغلی فارغ التحصیل میشوند، تاکید کرد: در چنین شرایطی هنوز شرح وظایف مشخصی برای کمک پرستاران مشخص نشده و همین موضوع نگرانی های جامعه پرستاری را افزایش می دهد.

رییس سازمان نظام پرستاری با بیان مشکلات و نگرانیهای این قشر، گفت: با توجه به وضعیت کنونی، تعریف دقیق شرح وظایف کمک پرستاران مهمترین محور مطالباتمان است در غیر این باید این طرح متوقف شود زیرا آنها شرح درستی و روشنی از وظایفشان ندارند و دقیقا در اموررتخصصی پرستاری به طور مداوم مداخله می کنند.

آدابی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای برای پرستاران نیز اضهار داشت: اعطای این صلاحیت بدون لحاظ سختی کار مطرح است که برای رفع این وضعیت به زودی اصلاحیه پیشنهادی آن مطرح شده و در 14 مهر ماه سال جاری نتیجه بررسی های این اصلاحیه اعلام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha