رئیس فوریت های پزشکی اصفهان گفت: در سطح استان 125 پایگاه جاده ای اورژانس شهری و روستایی داریم که 64 پایگاه جاده‌ای 60 پایگاه شهری و 1پایگاه هوایی شامل می‌شود.

روزانه 600 ماموریت انجام می‌شود

سلامت نیوز:  رئیس فوریت های پزشکی اصفهان گفت: در سطح استان 125 پایگاه جاده ای اورژانس شهری و روستایی داریم که 64 پایگاه جاده‌ای 60 پایگاه شهری و 1پایگاه هوایی شامل می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایلنا، غفور راستین؛ رئیس فوریت های پزشکی اصفهان گفت: مجموع امدادهایی که در 24 ساعت انجام می پذیرد بیش از 6000 تماس تلفنی که حدود 10%از این تماس ها منتج به ماموریت می شود که به صورت میانگین 600 اعزام به بیمارستان های استان انجام می پذیرد.

وی افزود: حدود 30%از ماموریت های حوزه پیش بیمارستانی به حوادث ترافیکی مربوط می شود .

راستین با اشاره به اینکه استاندارد حضور بر بالین مصدوم در جاده ها در 80%موارد باید کمتر از 15 دقیقه باشد افزود: ما در سطح استان زیر این مدت زمانی عمل کرده ایم یعنی میانگین حضور ما به کمتر از 12 دقیقه رسیده است.

راستین افزود:استاندارد حضور امدادگران بر بالین امدادها نیز در شهرها باید در 80%موارد کمتر از 8 دقیقه باشد و در کل شهرستان های اصفهان بجز شهر اصفهان (به دلیل توسعه ی شهری و ترافیک و دو کده نبودن پایگاه های شهری) این عدد زیر 6 دقیقه می باشد.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اصفهان ادامه داد:کل ماموریت های استان در 6 ماهه سال جاری 83 هزار ماموریت بوده است که 24 هزارو 900 ماموریت ترافیکی 58 هزار غیرترافیکی و 47 اورژانس هوایی بوده است که 91 مصدوم با اورژانس هوایی انتقال داده شده است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha