معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در شورای گسترش قرارداد نیروی انسانی با بیمارستان بقیه‌الله می‌تواند مدنظر قرار گیرد، گفت: 30 تا 40 درصد تحصیلات تکمیلی در 10 منطقه آمایشی ارائه می‌شود.

پیشنهاد قرارداد نیروی انسانی با بیمارستان بقیه‌الله/ جنجال بورسیه‌ای در برخی دانشگاهها بی‌مورد بود

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در شورای گسترش قرارداد نیروی انسانی با بیمارستان بقیه‌الله می‌تواند مدنظر قرار گیرد، گفت: 30 تا 40 درصد تحصیلات تکمیلی در 10 منطقه آمایشی ارائه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدباقر لاریجانی در افتتاحیه جلسه کلان مناطق آمایشی اظهار داشت: این مناطق از جهات مختلفی مهم بشمار می‌رود و حدود 30 تدا 40 درصد تحصیلات تکمیلی از این مراکز ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی درون این مناطق احتیاج به تقویت جدی دارد افزود: مدل‌هایی پیش‌بینی شده تا در مناطق آمایشی دانشگاه‌ها بتوانند ارتباط و همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: در 10 منطقه آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی آن سرآمد کشور است و باید استقرار و پیاده‌سازی نوآوری و آموزش پزشکی با سرعت بیشتری تقویت شود.

وی درمورد دانشگاه‌ علوم پزشکی ارتش گفت: این دانشگاه نسبت به گذشته پیشرفت‌های زیادی را به همراه داشته است. البته اجرای برنامه طرح تحول سلامت در آن می‌تواند بسیار با موفقیت همراه باشد.

لاریجانی به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ارتش که در جلسه حضور داشتند گفت: ترجمه برنامه طرح تحول را در دانشگاه خود پیش بگیرید. همچنین شما نیازهای خود را بهتر می‌شناسید و می‌توانید براساس ‌آن برنامه‌ریزی‌های لازم را در حوزه‌های مختلف همچون محاسبات نیروی انسانی انجام دهید.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم در شورای گسترش قرارداد نیروی انسانی با بیمارستان بقیه‌الله و ارتش درنظر گرفته شود چرا که این مساله می‌تواند حائز اهمیت باشد.

وی اضافه کرد: امسال در برخی دانشگاه‌ها جنجال بورسیه ایجاد شد در حالی که ضرورت نداشت به این شکل این مساله جنجالی شود.

لاریجانی گفت: اعتباربخشی در دانشگاه‌ها نیز بحث مهمی است و دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند الگو برای دانشگاه‌های سایر استان‌ها باشد. همچننی اعتباربخشی موسسات و بیمارستان‌ها را لازم است دوستان بیشتر جدی بگیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان به راه‌اندازی و توسعه دانشگاه علوم پزشکی مجازی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه‌ها باید افزایش یابد و حکم رئیس این دانشگاه‌ را نیز وزیر بهداشت اخیرا مورد تایید قرار دادند که گسترش و توسعه این دانشگاه و توجه به آن می‌تواند بسیار مثمرثمر واقع شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha