پسری كه مادرش را به خاطر «آماده نبودن غذا» كتك زده بود، به دست برادر بزرگ‌ترش به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده با اعلام رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم، وارد مرحله تازه‌ای شده است.

برادركشی برای دفاع از مادر

سلامت نیوز: پسری كه مادرش را به خاطر «آماده نبودن غذا» كتك زده بود، به دست برادر بزرگ‌ترش به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده با اعلام رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم، وارد مرحله تازه‌ای شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ٢٨ خرداد پارسال ماموران كلانتری ١٤٤ تهرانپارس از وقوع یك فقره درگیری خانوادگی منجر به مرگ در خیابان احسان خاك سفید باخبر و به محل اعزام شدند. درگیری بین دو برادر جوان اتفاق افتاده بود و یكی از آنها با ضربه چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان فوت كرده بود. همزمان با تشكیل پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» در پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای رسیدگی به حادثه، پسرعموی مقتول كه شاهد درگیری بود به كارآگاهان گفت: «ظهر بود. در خانه نشسته بودم كه ناگهان صدای داد و فریادی آشنا از كوچه شنیدم. سریع خودم را به محل درگیری رساندم و دیدم سعید و احمد (دو برادر) با هم دست به یقه شده‌اند و درگیری‌شان بالا گرفته است. خواستم آنها را از هم جدا كنم اما ناگهان سعید با چاقو ضربه‌ای به پهلوی احمد زد و او روی زمین افتاد. لحظه‌ای از فرار سعید نگذشته بود كه با اورژانس تماس گرفتیم و احمد را به بیمارستان رساندیم اما او پس از چند ساعت به دلیل خونریزی شدید فوت كرد.»
اظهارات پسرعموی مقتول نشان می‌داد كه دو برادر به دلیل اختلافات خانوادگی با یكدیگر درگیر شده‌اند. به این ترتیب مادر مقتول به كلانتری احضار شد و مورد تحقیق قرار گرفت. او پرده از راز درگیری برداشت و گفت: «احمد پسری عصبانی بود و همیشه سر مسائل مختلف مرا كتك می‌زد. وقتی آن روز از بیرون برگشت از من خواست غذایش را برایش ببرم اما ناهار آماده نبود. وقتی این را شنید، عصبانی شد و با لیوان به سرم زد. چند ساعت بعد، برادر بزرگ‌ترش سعید از ماجرا باخبر شد و خودش را به خانه رساند. احمد را با خود به بیرون برد و سركوچه با چاقو كشت.»
در حالی كه با ثبت اظهارات خانواده مقتول، دستگیری عامل قتل به جریان افتاده بود، متهم با مراجعه به كلانتری خود را معرفی كرد و با اعتراف به قتل گفت: «روز حادثه بیرون بودم كه متوجه شدم برادرم بار دیگر با مادرم دعوا كرده و او را كتك زده است. قبلا هم این رفتار از او سر زده بود و این موضوع خیلی مرا عصبانی كرد. سریع به خانه مادرم رفتم و با احمد درگیر شدم. او را به كوچه كشاندم و مورد ضرب و شتم قرار دادم. وقتی درگیری مان بالا گرفت با چاقویی كه از آشپزخانه برداشته بودم ضربه‌ای به پهلویش زدم. او خونریزی كرد و من هم از ترس فرار كردم. چند ساعت بعد از آشنایانم شنیدم كه در بیمارستان جان خود را از دست داده است، برای همین به كلانتری آمدم تا خودم را معرفی كنم.»
با ثبت اعتراف متهم، كیفرخواست پرونده با موضوع «قتل عمد» صادر و برای رسیدگی در اختیار شعبه چهارم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. مادر قاتل و مقتول پیش از این با مراجعه به دادگاه رضایت بی‌قید و شرط خود از متهم را اعلام كرده و گفته است: «من و همسرم هیچ شكایتی از سعید ندارم و تنها خواسته‌ام از قضات این است كه هرچه سریع‌تر او را آزاد كنند. » سعید نیز با اعلام اینكه همسرش پا به ماه است، خواستار تخفیف در قرار مجرمیتش شد. قرار است در روزهای آینده به این پرونده رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha