قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: عدالت محور و مردمی بودن از محورهای بودجه سال 96 است که جامعه پرستاری خواستار اجرای آن بعد از مدت 10 سال در وزارت بهداشت است.

وزارت بهداشت برای جلب اعتماد پرستاران در اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری جدیت داشته باشد

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: عدالت محور و مردمی بودن از محورهای بودجه سال 96 است که جامعه پرستاری خواستار اجرای آن بعد از مدت 10 سال در وزارت بهداشت است.

محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری، در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 86 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده اما تاکنون بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی درباره بودجه های ارائه شده به مجلس بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی، قوانین به دو صورت لایحه و طرح ارائه می شود.

وی ادامه داد: لایحه توسط دولت ارائه و مجلس آن را تصویب می کند و حتی برای آن بودجه در نظر گرفته شده است اما اگر طرح باشد مجلس می تواند به آن بودجه ای اختصاص ندهد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه قانون تعرفه خدمات پرستاری جزء طرح های ارائه شده به مجلس است اظهار داشت: قانون تعرفه خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی تصوصب شده اما تا کنون بودجه ای از سوی دولت برای انجام آن درنظر گرفته نشده است.

شریفی مقدم افزود: البته در سال 96،  دولت درحال تامین بودجه پیشنهادی تعرفه خدمات پرستاری است و از وزارتخانه ها نیز انتظار می رود بودجه پیشنهادی خود را در این خصوص به دولت ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در 25 مرداد امسال جلسه مشترکی بین مسئولین سازمان نظام پرستاری و وزیر و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ابراز داشت: در آن جلسه چند خواسته بیان کردیم که یکی از آن ها اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که مسلما حق پرستاران است.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به عدالت محوری در حوزه سلامت خیلی تاکید دارند، اظهار داشت: عدالت محور و مردمی بودن از محورهای بودجه سال 96 است که جامعه پرستاری خواستار اجرای آن در بودجه وزارت بهداشت است.

شریفی مقدم در ادامه بیان کرد: منظور از عدالت محوری و مردمی بودن این است که بر اساس نیازهای مردم و عدالت باشد و به دلیل اینکه مردم کشورمان از سیستم نظام طبقاتی رنج می برند، بحث درباره عدالت خیلی با اهمیت است و تاکید بسزایی روی آن شده است.

وی درباره اختلافات دریافتی در وزارت بهداشت، ابراز داشت: در وزارت بهداشت بین پرداختها اختلاف طبقه دریافتی وجود دارد یعنی فاصله بین مدیران و مسئولین نسبت به قشر زحمت کش کارگران 50 الی 70 برابر است که این فاصله در دنیا 7 الی 10 برابر می باشد و باید این فاصله کاهش پیدا کند.

دبیرکل خانه پرستاری در ادامه تاکید کرد: البته در کشورمان تا سال 70 اختلاف در پرداخت‌ها نیز 7 الی 10 برابر بوده اما متاسفانه با توجه به بروز عواملی همچون اقتصاد آزاد این اختلافات افزایش یافته است.

شریفی مقدم با اشاره به مازاد بودجه اجرای این قانون بیان کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، صد در صد ثمرات زیادی برای نظام سلامت، گروه ها، جامعه پرستاری و مردم دارد.

وی در پایان بیان کرد: اگر وزارت بهداشت خواستار ایجاد ارتباط بیشتر و جلب اعتماد جامعه پرستاری است، در اجرایی شدن قانون تعرفه خدمات پرستاری جدیت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha