جدول منتشر شده در اینستاگرام رئیس حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد که در تابستان سال 90، 68 روز سالم و در تابستان 95، 152 روز سالم داشته‌ایم که این آمار از افزایش 84 روز سالم در طول این سال‌ها خبر می‌دهد، همچنین در تابستان سال 90، 4 روز ناسالم و در تابستان سال95 هیچ روزی ناسالم نبوده است که کاهش روزهای ناسالم در پایتخت جای امیدواری دارد.

افزایش 84 روز سالم پایتخت درطول 5 سال

سلامت نیوز:جدول منتشر شده در اینستاگرام رئیس حفاظت محیط زیست نشان می‌دهد که در تابستان سال 90، 68 روز سالم و در تابستان 95،  152 روز سالم داشته‌ایم که این آمار از افزایش 84 روز سالم در طول این سال‌ها خبر می‌دهد، همچنین در تابستان سال 90، 4 روز ناسالم و در تابستان سال95 هیچ روزی ناسالم نبوده است که کاهش روزهای ناسالم در پایتخت جای امیدواری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، در روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز این کاهش بسیار چشمگیر بوده به طوری که در تابستان سال 90، 111 روز ناسالم برای گروه‌های حساس در تقویم کنترل کیفیت هوا به ثبت رسیده است در حالی که تابستان امسال تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس به 23 روز کاهش یافت.


 معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار تصویری از جدول کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جدولی که از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران منتشر شده، بهبود وضعیت کلانشهر تهران را در شش ماهه اول پنج سال اخیر نشان می‌دهد که این اتفاق نتیجه برنامه ریزی و از نتایج مصوبه اردیبهشت 93 هیات دولت است.


ابتکار نوشت: اصلاح وضعیت سوخت، اعمال استاندارد خودروها، کاهش آلایندگی نیروگاه‌ها و مواردی از این دست که به طور ملی و در سطح کشور انجام شده، سبب بهبود نسبی وضعیت هوا در کلانشهرها شده است. اما مقابله با عواملی که جنبه طبیعی و جغرافیایی دارد، سخت‌تر، دراز مدت و پیچیده‌تر است. مانند پدیده اینورژن یا وارونگی دما در فصول سرد تهران یا گرد و غبار در استان‌های مختلف به ویژه استان‌های مرزی.


رئیس حفاظت محیط زیست یادآور شد: به همان نسبت که برای تحقق جدول بالا تلاش شده، البته برای مقابله با معضلات سخت‌تر و پدیده‌های پیچیده‌تر هم برنامه ریزی و تلاش شده و می‌شود. اما دشواری‌های جغرافیایی، اقلیمی و تغییر آب و هوایی مانند تداوم خشکسالی و مشکلات اعتباری که دلایل آن برای هموطنان روشن است، بهبود شرایط را مشروط به عوامل مختلفی می‌سازد. امیدوارم با عنایت خداوند و انجام وظیفه درست دستگاه‌های دولتی و همکاری و مشارکت مردم با همه توان به سمت حل مشکلات پیش برویم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha