دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

اعضای باند گروگانگیری با ربودن دختران نوجوان ایرانی و زندانی کردن آنها، دست به اخاذی از خانواده‌هایشان می‌زدند.

دختران نوجوان در دام باند گروگانگیری

سلامت نیوز: اعضای باند گروگانگیری با ربودن دختران نوجوان ایرانی و زندانی کردن آنها، دست به اخاذی از خانواده‌هایشان می‌زدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، متهمان كه همگی از اتباع افغانستان هستند از زمانی تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند كه پسرجوانی نزد مأموران رفت و خبر از ناپدید شدن خواهر 15ساله‌اش داد. وی كه ساكن یكی از شهرك‌های اطراف تهران است به مأموران گفت: خواهرم برای دیدن دوستش از خانه بیرون رفت و قرار شد تا غروب برگردد اما دیگر خبری از او نشد. هرچه با موبایلش تماس می‌گیرم خاموش است و هیچ‌كس از او خبری ندارد.

با اعلام این گزارش، تیمی از مأموران تحقیقات خود را برای پیدا كردن ردی از دختر نوجوان شروع كردند اما پس از گذشت 2روز، شاكی بار دیگر به اداره پلیس رفت و مدعی شد كه خواهرش را ربوده‌اند. وی گفت: ساعتی قبل‌ موبایلم زنگ خورد و آن طرف خط جوانی بود كه می‌گفت خواهرم را در خانه‌ای زندانی كرده‌اند و برای آزادی‌اش 200میلیون تومان می‌خواهند. اما من یك كارگر ساده هستم و پدرم سال‌ها پیش فوت شده است. كل سرمایه‌ام 200میلیون تومان نمی‌شود با این حال آنها تهدید كرده‌اند كه اگر این پول را ظرف 3روز فراهم نكنم خواهرم را به قتل می‌رسانند.

    پایان گروگانگیری 30روزه

وقتی گزارش آدم‌ربایی در اختیار كارآگاهان قرار گرفت، آنها آموزش‌های لازم را به برادر گروگان دادند و خواستند تا به بهانه پرداخت پول با آدم‌ربایان قرار بگذارد. در تماس‌های بعدی هرچند برادر گروگان مدعی بود كه پول را فراهم كرده است اما آدم‌ربایان مرتب قرار را به امروز و فردا موكول می‌كردند. حدود 30روز از ماجرا گذشت تا اینكه آدم ربایان به بهانه تحویل دختر نوجوان و دریافت پول با شاكی در یكی از خیابان‌های جنوب پایتخت قرار گذاشتند. كارآگاهان از یك ساعت قبل‌تر، محل قرار را به‌صورت نامحسوس تحت كنترل قرار دادند تا اینكه خودروی پراید آدم ربایان را شناسایی كردند. داخل ماشین به جز راننده جوان دیگری به همراه دختر نوجوان نشسته بودند كه كارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر و گروگان را آزاد كردند.

    باند سازمان یافته

2متهم دستگیر شده 18سال بیشتر ندارند و اهل افغانستان هستند. هر دوی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و این در حالی بود كه دختر نوجوانی كه 30روز در اسارت آنها بود در تحقیقات حقایق تازه‌ای را فاش كرد؛ حقایقی كه نشان می‌داد مأموران در برابر باندی سازمان یافته كه در حدود 8عضو داشت، قرار دارند؛ باندی كه دختران نوجوان را شكار می‌كردند تا پس از ربودن آنها از خانواده‌هایشان باج بگیرند.


دختر نوجوان در توضیح ماجرا چنین گفت: از طریق تلگرام با پسری به نام محمد آشنا شدم. او به من نگفت كه افغان است و مرا سر قرار كشاند تا همدیگر را ببینیم. وقتی او را دیدم با چرب‌زبانی مرا فریب داد و بعد از چند روز، درحالی‌كه دلباخته‌اش شده بودم از من خواست تا به خانه‌اش بروم. می‌گفت مادرش می‌خواهد عروس آینده‌اش را ببیند. من هم از همه جا بی‌خبر راهی خانه محمد شدم غافل از اینكه او دامی برایم پهن كرده است. در آنجا به جز محمد 2پسر افغان دیگر هم بودند كه با تهدید دست و پایم را بستند. وقتی داد و فریاد راه انداختم مرا مورد ضرب و شتم قراردادند. تهدیدم كردند كه اگر حرفی بزنم مرا خفه می‌كنند.

آنها چند روزی مرا در آن خانه نگه داشتند و پس از آن چشمانم را بستند و به جای دیگری بردند. در آنجا به جز من 2دختر دیگر هم زندانی بودند كه شنیدم آدم‌ربایان از خانواده‌هایشان اخاذی كرده‌اند. حتی شنیدم كه می‌خواهند آنها را قاچاقی به افغانستان بفرستند و به‌عنوان برده بفروشند. خیلی ترسیده بودم و التماسشان می‌كردم كه آزادم كنند.

آنها روزی یك وعده به من غذا می‌دادند و در اتاقی زندانی بودم كه درهایش قفل بود تا اینكه شماره تماس خانواده‌ام را گرفتند و برای آزادی‌ام درخواست پول كردند. وی ادامه داد: باورم نمی‌شد كه از دست آنها نجات پیدا خواهم كرد. چندین‌بار می‌خواستم فرار كنم اما 2نفر همیشه مراقب من بودند تا مبادا بلایی سر خودم بیاورم یا فكر فرار به سرم بزند. خوشبختانه سرانجام پس از گذشت یك‌ماه پیش خانواده‌ام برگشتم و هنوز كابوس آن شب‌های وحشتناك اسارت را می‌بینم.

    نقشه فقط اخاذی بود

با اظهارات دختر نوجوان، مأموران راهی اسارتگاه او شدند اما همدستان آدم‌ربایان این محل را كه زیرزمین خانه‌ای در جنوب تهران بود، تخلیه كرده و ناپدید شده بودند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد كه اعضای این باند از طریق شبكه‌های اجتماعی مانند تلگرام و تانگو و... یا در راه مدرسه دختران نوجوان را شكار كرده و پس از ربودن آنها دست به اخاذی از خانواده هایشان می‌زدند.

2متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها اقرار كردند كه تنها نیتشان اخاذی از خانواده‌های دختران بوده و هرگز دختری را قاچاقی به افغانستان نفرستاده‌اند. یكی از آنها گفت: ما نقش نگهبان را داشتیم و از سركرده‌های باند روزی 350هزارتومان پول می‌گرفتیم. من همیشه مراقب دختران بودم و اجازه نمی‌دادم كسی آنها را اذیت كند. حتی چندین بار دلم به حالشان سوخت و می‌خواستم آنها را فراری دهم اما وقتی به یاد تهدیدهای سركردگان باند كه می‌گفتند اگر گروگان فرار كند با شلیك گلوله شما را به قتل می‌رسانیم، می‌افتادم، منصرف می‌شدم.یكی از سركرده‌های اصلی باند در یكی از استان‌های كشور به جرم قتل دستگیر شده و تحقیقات برای افشای راز این باند ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha