اختصاص ٢١ درصد از هزینه‌هاى پرداختى از جیب مردم به دندانپزشكى

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت گفت: دندانپزشكى بیشترین هزینه پرداختى از جیب مردم را به خود اختصاص داده است.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اقدامات اصلی در حوزه بهداشت دهان و دندان را پیشگیرانه خواند و گفت: مراقبت از دهان و دندان با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراجعه دوره ای صورت می‌گیرد و مراقبت از دندان در میان دانش آموزان از اقدامات بزرگ وزارت بهداشت به شمار می‌رود اما یکی از نگرانی‌های این وزارتخانه تعرفه خدمات دندانپزشکی است.


حریرچی بیشترین هزینه درمانی خانوار را در حوزه دندانپزشکی دانست و ادامه داد: اکنون 21 درصد از هزینه های پرداختی از جیب مردم صرف هزینه‌های دندانپزشکی می‌شود که این رقم نسبت به پرداختی 19 درصدی مردم در حوزه بستری بسیار بالاست.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در نظر دارد در مناطق محروم خدمات دندانپزشکی را با تعرفه دولتی ارائه دهد، گفت: امیدواریم مردم با انجام اقدامات پیشگیرانه در این هزینه‌ها صرفه جویی کنند. 


قائم مقام وزیر بهداشت ضمن اشاره به نقش سازمان نظام پزشکی و انجمن‌های دانپزشکی در کنترل تعرفه های این حوزه یادآور شد: از این 2 ارگان انتظار ساماندهی تعرفه های موجود و کنترل تفاوت در هزینه ها را داریم چرا که در خدمات دندانپزشکی تنها 8 الی 15 درصد هزینه‌ها به خرید مواد تعلق دارد. از طرفی در بخش خصوصی تعرفه مشخصی برای خدمات این حوزه تعیین نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha